Senaste nytt

SAS planerar att placera de nya A321LR i Stockholm och Oslo

Alf

Medlem
Så mycket önsketänkande i tråden. Bättre att sätta förväntningarna lågt så man inte blir besviken när de nya planen börjar flyga på Las Palmas eller nåt.

För mej är det höga förväntningar att dom skall börja flyga på Kanarieöarna men det skulle vara ett utmärkt val. Idag är möjligheten att flyga en bra business till Kanarieöarna noll. Skulle vara bra att sätta in på helgerna. Gick det att flyga med SAS B747 med första klass till Las Palmas på 70-talest borde det fungera med en A321.
 

Fredrik

Medlem
Förra året hade SAS tillräckligt med passagerare för fyra dagliga 330 från ARN/CPH/OSL till EWR under sommarhalvåret. I år var planen att utöka kapaciteten ytterligare till tre 330 och en 350. Dvs. 1048 resp 1086 platser per dag. Jag tror att det inte är realistiskt att gå så långt ner som till en 330 och en 321LR (419 platser) under en alltför lång tid när världen börjar rulla igång igen.

Världen har dock inte börjat rulla igång vare sig i New York eller Stockholm.
 

Senator

Moderator
Verkar stämma precis (inget LAX). Själv har jag bara flugit kort hoppet på ORD.

DEN vore bra likaså. Men även Montreal etc vore klart intressant. Det har inte gått någon SAS flight till Kanada sen jag föddes så är dags nu;)

Bara för att förtydliga: jag tror att det är 0% chans att SAS flyger till MSP då United enbart flyger till sina hubbar (SFO, DEN, IAH, IAD, och EWR). Inte hellre de två andra interline-partners för USA: American och Alaska har någon särskilt trafik där.

Denver är intressant eftersom det är USAs 5:e största flygplats i antalet passagerare: The Biggest and Busiest Airports in the US in 2020

United var på väg att skala upp rejält inrikes i Denver innan krisen. Lufthansa flyger på både MUC och FRA, Icelandair har KEF, British har kört B747-400ER och United har LHR/FRA/NRT av och på. Men nej, jag tror inte vi kommer se SAS i Denver inom snart framtid.

Först måste efterfrågan komma tillbaka sen kan vi diskutera nya destinationer utöver BOS, EWR, IAD, ORD, LAX och SFO.
 
Toppen