Senaste nytt

Sas och boardingtider

mha321

Medlem
Är det någon annan som noterat att sas ofta (men inte alltid!) verkar sätta 30 minuter som boardingtid istället för som tidigare 20? Och isåfall, är det någon gång de faktiskt börjat vid den tiden?

Jag har fått det rätt många gånger på sistone (på Arlanda), men de har aldrig börjat boarding mer än 20 före. För det mesta är ju inte ens gatepersonalen på plats 30 innan..
 

Hachans

Medlem
Är det någon annan som noterat att sas ofta (men inte alltid!) verkar sätta 30 minuter som boardingtid istället för som tidigare 20? Och isåfall, är det någon gång de faktiskt börjat vid den tiden?

Jag har fått det rätt många gånger på sistone (på Arlanda), men de har aldrig börjat boarding mer än 20 före. För det mesta är ju inte ens gatepersonalen på plats 30 innan..

Jo tack. Kutade som en idiot i förrgår på Frankfurt för att komma fram till en Gate som inte öppnat än.

Det var ju tur iofs, men samtidigt konstigt. Men antar de vill ha folk i gaten.
 

fcx

Medlem
Är det någon annan som noterat att sas ofta (men inte alltid!) verkar sätta 30 minuter som boardingtid istället för som tidigare 20? Och isåfall, är det någon gång de faktiskt börjat vid den tiden?

Jag har fått det rätt många gånger på sistone (på Arlanda), men de har aldrig börjat boarding mer än 20 före. För det mesta är ju inte ens gatepersonalen på plats 30 innan..

Jag har också noterat detta. Speciellt irriterande är det på avgångar där ankommande flyg är schemalagt att landa samtidigt som boarding ska börja...
 

mha321

Medlem
Har varit med om att de påbörjar ombordstigning på buss 30 minuter innan avgång vid gate 30, T4.
På bussgate känns det ju kanske lite mer motiverat. Och som du skriver där brukar de ju faktiskt börja själva boardingen tidigt också.
 
Toppen