Senaste nytt

SAS Mastercard - Trippla poäng 21-23 maj 2021

FilipJ

Medlem
Det här med att ha en robotgräsklippare vars inköps- och installationskostnad är annalkande känns inte lika ångestframkallande längre måste jag säga. :D
 

Big Birger

Medlem
Var beredd på att få ditt konto spärrat. Jag har svårt att se att SEB skulle tycka det var okej med 80k kontantuttag över en helg.
Med 4 PointEarner-kort + huvudkortet blir det 100k kontantuttag. :)

Det kan vara så att det ändå är skillnad på "riktigt kontantuttag" och en transaktion som omfattas av samma beloppsgränser som ett kontantuttag. Jag har lite tunn bank-kompetens för att göra något annat än en gissning. Skummade igenom villkoren och har verkligen inte läst i detalj. Jag fick intrycket av att reglerna gäller för varje "kort", dvs att "huvudkortet" och "PointEarner"-kortet räknas som 2 olika kort. Förutom den totala krediten som är begränsad till huvudkortets.

Vore bra att veta om någon som har djupare kompetens på området kan säga vad villkoren säger om detta.

Men sedan kan det ju ändå skilja sig från hur det fungerar i praktiken. Och en persons transaktionshistorik i övrigt med både "huvudkort" och "PointEarner"-kort kanske också påverkar.

Så det bästa sättet vore att veta om någon faktiskt har blivit spärrad på grund av "kontantuttags"-transaktioner under en helg som totalt vida överstiger 20k.
 

M.K

Medlem
20' per månad för t ex räkningsbetalningar eller andra transaktioner som SEB räknar som kontantuttag är ett bra riktmärke tycker jag.

Det finns så mycket annat att handla en helg som denna istället för ett spärrat kort som garanterat blir konsekvensen av 50-100' i maxning. :D

Själv hoppas jag mest på en ny F&F som hade passat utmärkt denna helg.
 
Med 4 PointEarner-kort + huvudkortet blir det 100k kontantuttag. :)

Det kan vara så att det ändå är skillnad på "riktigt kontantuttag" och en transaktion som omfattas av samma beloppsgränser som ett kontantuttag. Jag har lite tunn bank-kompetens för att göra något annat än en gissning. Skummade igenom villkoren och har verkligen inte läst i detalj. Jag fick intrycket av att reglerna gäller för varje "kort", dvs att "huvudkortet" och "PointEarner"-kortet räknas som 2 olika kort. Förutom den totala krediten som är begränsad till huvudkortets.

Vore bra att veta om någon som har djupare kompetens på området kan säga vad villkoren säger om detta.

Men sedan kan det ju ändå skilja sig från hur det fungerar i praktiken. Och en persons transaktionshistorik i övrigt med både "huvudkort" och "PointEarner"-kort kanske också påverkar.

Så det bästa sättet vore att veta om någon faktiskt har blivit spärrad på grund av "kontantuttags"-transaktioner under en helg som totalt vida överstiger 20k.
Ja, precis, 100k, ännu värre ;)

Många personer har blivit spärrade från att kunna göra kontantuttag (av de slag vi pratar om), vissa har fått en gräns på 2 000 och ett flertal har även tappt sina kort helt. Pga att det inte är så det är tänkt att krediten skall användas (fair use). Sedan är det självklart skillnad på om man har 1 miljon i totalt spend, varav 100 000 är denna typ av uttag vs om man har 200 000 i total spend och lika mycket uttag som i exemplet ovan.
 

Fanny

Ny medlem
Jag har inte fått mailet. Kan ngn skriva länken om det är en sida man registrera sig på?
Alternativt vet ngn vilket telnr eller mail man borde kunna nå dem på för att be dem skicka mailet?
 

FilipJ

Medlem
Jag har inte fått mailet. Kan ngn skriva länken om det är en sida man registrera sig på?
Alternativt vet ngn vilket telnr eller mail man borde kunna nå dem på för att be dem skicka mailet?
Det är en personlig länk, så den går inte att dela. Testa kontakta dem via deras app, så har du det skriftligt.
 
  • Gilla
Reactions: hco

micke

Medlem
Någon som har spärrat sitt kort efter registrering och vet om det kan ställa till problem. Nytt kort på väg förstås.
 
Toppen