Senaste nytt

SAS försämrar för EBS - kortar ned perioden tillgång till lounge

Surfade runt på SAS hemsida och kollade igenom fördelar med olika EB-statusnivåer och ser att SAS ändrat loungetillgång för EBS. Istället för 15/12-15/1 gäller nu tillgång från 17/12-8/1.

Är detta en försmak för vad som komma skall med EuroBonus 3.0 för andra nivåer?
 

Funcadelic

Medlem
Förvisso en försämring för mig, men tycker dessa datum rimmar bättre med de faktiska jul- och nyårsledigheterna än att det ska gälla halva januari. Efter 8 jan kommer affärsresandet igång igen, och då blir det lätt väldigt fullt i loungen om alla EBS ska ha tillgång också.
 
Vet inte om det skulle ha något med Eurobonus 3.0 att göra, men jag personligen kan tycka att det är en rimlig justering. EBS har tillgång till loungen under den tiden då det är mindre affärsresenärer.
Håller med. Jag är EBD så det påverkar ju inte mig, men ville informera om det. SAS har mig veterligen inte skickat ut någon info om detta. Ang. EB 3.0 så gissar jag bara!
 

crown

Medlem
Förståeligt även om det är mindre kul för min del.

Jag har en resa precis före och precis efter den nya perioden (där båda resorna täcks av de gamla datumen). Tänkte att jag skulle slippa krångla med mitt Aegean-guldkort då jag håller på att fixa ett Eurobonus-guldkort istället och därmed vill ha samtliga poäng där :/

Synd att det inte finns matchning till SAS Eurobonus Guld, det hade underlättat så mycket.
 
Toppen