Senaste nytt

SAS får ta sig i kragen med sin Eurobonusshop!

I brist på resor kan man lägga pengar på att tjäna EB på Matsmart istället.
c0e08499ebec5e53cc0ac35f1a5d016d.jpg
 
Jag gjorde ett köp i början av april, poängen har dock räknats bort från "poäng på väg till dig" samtidigt som köpet ligger kvar i listan och inte överförts till mitt saldo.

Verkar ha blivit något knas när de beräknade poängen från köpet. Exklusive moms hamnade det på 325 kr. Jag fick 80 poäng. Butiken i fråga är Apohem, där man då fick 25 poäng för varje hundralapp. Och poäng verkar ju beräknas på pris exklusive moms? Köpte en annan sak på Webhallen där poäng verkar stämma (10 poäng per hundralapp), 627 poäng för ett köp på 6270 kr exklusive moms.

Någon som haft samma problem?
 

Sir Lemon

Medlem
Jag gjorde ett köp i början av april, poängen har dock räknats bort från "poäng på väg till dig" samtidigt som köpet ligger kvar i listan och inte överförts till mitt saldo.

Verkar ha blivit något knas när de beräknade poängen från köpet. Exklusive moms hamnade det på 325 kr. Jag fick 80 poäng. Butiken i fråga är Apohem, där man då fick 25 poäng för varje hundralapp. Och poäng verkar ju beräknas på pris exklusive moms? Köpte en annan sak på Webhallen där poäng verkar stämma (10 poäng per hundralapp), 627 poäng för ett köp på 6270 kr exklusive moms.

Någon som haft samma problem?
Vad exakt menar du var felet?
 
Jag har en liknande situation med köp hos Flygbussarna, så något strul har de haft.
Köp före och efter har fungerat men ett köp felar.
Mailade med kundtjänsten i Danmark, det var lönlöst, deras råd var att vänta. I mitt fall handlar det om 25 poäng så släppte det.
Verkar vara ett återkommande problem då? Jag mailade dem och fick de 80 poängen direkt.

Nu var det bara 80 poäng, hade varit jobbigare om man hade köpt en dyr säng eller något. :p
 

intuition

Medlem
Är det bara jag?
Helt omöjligt att genomföra ett köp i www.saseurobonusshop.com/se/
Allt går bra till jag kommer till "Bekräfta ditt EB-konto", det kommer inget SMS alls.

Ringer sas - allt ser bra ut och de testar att skicka ett kod-sms och det är framme i samma sekund som hon trycker på knappen. För säkerhetsskull gör de en extra uppdatering av mina uppgifter. Jag testar att göra köp medan diamond support väntar i luren. Inget SMS.

De ger mig 031-numret till själva shoppen. Ringer dit. Allt ser bra ut, säger de. Kan du testa med en annan browser?
Testar 2 olika browser på mac och en browser på PC. Samma resultat, inget SMS.
- Ja, vi kan inte se varför. Detta ligger hos SAS. Även om jag eskalerar det till vår IT kan de heller inte se något.

Intresset för att sälja prylar i den här shoppen verkar inte överdrivet stort...



Någon som har något trix för att lösa det?
(någon gång förut har jag lyckats genom att ändrat telefon själv i min profil på sas och sedan ändra tillbaka, men det bet inte idag)
 
Toppen