Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

mha321

Medlem
4 års giltighet är ju faktiskt en rätt klar förbättring. Särskilt som jag alltid får byte I eller i anslutning till semester :)

Men jösses vad fult. Förhoppningsvis är det bara en dålig rendering och det är bättre i verkligheten. Men jag har svårt att tro det.

Nåja, det rullar ju allt som ofta bakom curve ändå när det är pos.
 

WAR

Medlem
Hej,

tittar i min SAS Mastercard app och det ser ut som statusen inte syns på korten längre, någon som fått nytt kort utskickat nyligen som har erfarenhet om det även är så på det fysiska kortet?
 

Morgan

Medlem
Hände med SJ Prio för någon månad sedan, som också ges ut av SEB Kort. Så låter inte orimligt.

Argumentet då var "för miljöns skull".
 

nissefalk

Medlem
Jag fick ett nytt i veckan och det står Diamond på det och är giltigt ett år dvs till samma datum som mitt Eurobonus Diamant status
 
Jag fick idag ett Pointearner i brevlådan.

Verkligen tråkiga och platta i sin design. Extremt plastigt och tunt/mjukt/fladdrigt. Det är tydligt att det är två sidor (fram och bak) som är ihop limmade. Känns mer som ett gymkort.

Namn och kortnummer bakom tumme.

90e4252a9cb7077ad56b80a436e2d7c9.jpg



c9faae24a1b9dacb67d3b70088e7ed55.jpg
 

bachelor

Medlem
Undrar verkligen hur marknad/design har tänkt. Vi gör ett så fult kort som möjligt så att folk drar sig för att använda det. Ingenstans står statusen, designen får en att tänka på ett bankkort som är tänkt som barnens första bankkort, och nu verkar alltså också kvaliten på kortet kunna ifrågasättas.

Lägger man istället lite krut på designen kan den i sig generera nya kunder, något jag faktiskt upplevt med nuvarande design då jag fått frågan vilket kort det är jag har. Nu blir snarare reaktionen "tur jag inte samlar poäng med SAS"
 

gneken

Medlem
Undrar verkligen hur marknad/design har tänkt. Vi gör ett så fult kort som möjligt så att folk drar sig för att använda det. Ingenstans står statusen, designen får en att tänka på ett bankkort som är tänkt som barnens första bankkort, och nu verkar alltså också kvaliten på kortet kunna ifrågasättas.

Lägger man istället lite krut på designen kan den i sig generera nya kunder, något jag faktiskt upplevt med nuvarande design då jag fått frågan vilket kort det är jag har. Nu blir snarare reaktionen "tur jag inte samlar poäng med SAS"
Tror det är mer skonsamt för miljön på detta vis då korten kan ha en längre giltighetstid än tidigare.
 
Toppen