Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Absolut värt att dela!
Men det triggar så klart utmaningen att visa att det även tidigare funnit longhaul-biljetter under 13k. Fick leta en liten stund i kvitto-högen. Här hysteriskt dyra CPH-TYO till ett hyfsat pris för fyra år sedan.
Visa bifogad bild 114515

Det var galet billigt! Men sällan sällan...
Vet inte riktigt varför SAS så sällan har deals på just Business. Någon som vet?
 

palmen

Moderator
Det var galet billigt! Men sällan sällan...
Vet inte riktigt varför SAS så sällan har deals på just Business. Någon som vet?
För att de får bra beläggning utan att rea ut platserna och väljer att inte sälja slut med kampanjer. Kan vara mer ekonomiskt att inte maxa kabinen än att sälja "för billigt". Dessutom är det många som vill bränna sina poäng på uppgraderingar mm
 
För att de får bra beläggning utan att rea ut platserna och väljer att inte sälja slut med kampanjer. Kan vara mer ekonomiskt att inte maxa kabinen än att sälja "för billigt". Dessutom är det många som vill bränna sina poäng på uppgraderingar mm

Tack för input. Du har säkert rätt men tänker att de bör ha testat olika typer av kampanjer. Har flugit mycket till speciellt EWR and LAX och undrar om det inte skulle tjäna mer pengar på kampanjer vid vissa tider på året. Det är ofta nästan tomt i Businesskabinen och kan det verkligen vara så att det bara är när jag är ombord...
 

palmen

Moderator
Tack för input. Du har säkert rätt men tänker att de bör ha testat olika typer av kampanjer. Har flugit mycket till speciellt EWR and LAX och undrar om det inte skulle tjäna mer pengar på kampanjer vid vissa tider på året. Det är ofta nästan tomt i Businesskabinen och kan det verkligen vara så att det bara är när jag är ombord...
De gånger jag rest till NY och LA har det nästan alltid varit proppfullt i Business. Väldigt sällan jag varit med om lediga platser,jag åker oftast ut torsdag/fredag och hem på söndag. Dvs prime time dagar
 

Senator

Moderator
Det var galet billigt! Men sällan sällan...
Vet inte riktigt varför SAS så sällan har deals på just Business. Någon som vet?

Tack för input. Du har säkert rätt men tänker att de bör ha testat olika typer av kampanjer. Har flugit mycket till speciellt EWR and LAX och undrar om det inte skulle tjäna mer pengar på kampanjer vid vissa tider på året. Det är ofta nästan tomt i Businesskabinen och kan det verkligen vara så att det bara är när jag är ombord...

Det finns sedan några år tillbaka ett pris med SAS till Miami som landar på 17.500kr i Business och som tillåter stopover både i LAX och EWR Av en oförklarlig anledning så är det just MIA som är billigast av SAS destinationer i USA.

SAS har erbjudanden till alla egna gateways i USA som gäller över jul/nyår och sommaren men jag ser nu att priserna har gått upp lite. Jag har flugit själv på ARN-MIA priset med stopover i New York båda hållen.
 

jsn

Medlem
Det finns sedan några år tillbaka ett pris med SAS till Miami som landar på 17.500kr i Business och som tillåter stopover både i LAX och EWR Av en oförklarlig anledning så är det just MIA som är billigast av SAS destinationer i USA.

SAS har erbjudanden till alla egna gateways i USA som gäller över jul/nyår och sommaren men jag ser nu att priserna har gått upp lite. Jag har flugit själv på ARN-MIA priset med stopover i New York båda hållen.
Hur bokar du dessa resor? Via SAS hemsida? Eller på annat sätt? Hur hittar du isf dessa alternativ?
 

Senator

Moderator
Hur bokar du dessa resor? Via SAS hemsida? Eller på annat sätt? Hur hittar du isf dessa alternativ?

Jag ringde SAS efter Sverige har stängt och boka via telefon. Först leta upp alla segment med bolagen
SAS J-klass
United P-klass
American I-klass
via ExpertFlyer

Kan också bokas med Alaska Airlines inrikes. I teorin kan du flyga ARN-CPH-LAX(SK)-stopover-MIA(AA).

Det finns en tråd om denna deal men jag hittar dåligt via TapaTalk
 

MrRob

Medlem
Tips på hur man billigast får ihop >=3750 poäng? Har hittat CPH-BRU t.o.r. samma dag för ~3000:- som ger 3750 poäng.

Edit: Ändrat fel. Letar egentligen något som blir >=13000 poäng under april-juni's 4x-kampanj.
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Tips på hur man billigast får ihop >3500 poäng? Har hittat CPH-BRU t.o.r. samma dag för ~3000:- som ger 3750 poäng, borde bli ~4700 EB-poäng som EBS.

Inga poängbonus som EBS, utan det är samma som för statuslösa.
Under förutsättning att det är statuspoäng du är ute efter (och inte behöver poängen före april) så kan du ju se i tråden från EB Live tidigare ikväll att det under april-juni kommer erbjudas fyrdubbla statuspoäng för SAS-resor, så det räcker att boka en inrikesresa t/r i Plus för att få 6000 statuspoäng (du kan ju till och med flyga Go åt ett håll och Plus åt det andra och få 4000 poäng). Borde helt klart vara billigast och riskerar inte att ställa till problem (och kostnader) med PCR-tester och inreserestriktioner.
 
Toppen