Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

FilipJ

Medlem
Tack för tipset. Hittade inte LH och TAP. Däremot bara LH för 4300 SEK de datumen. Och om jag har förstått det rätt ger LH 2000 poäng för varje leg inom europa för Business? Så detta borde bli 8000 poäng?

Jag är helt ny på mileagerun så försöker förstå om jag har förstått det hela rätt.
Visa bifogad bild 106877



Tack. Vet du vilken sida ungefär eller när du skrev det? Är ca 300 sidor. Kollade igenom de första sidorna och de senaste men hittade inget. Får testa med googlesökning och se om det ger bättre resultat än sökmotorn på forumet.



Tack då fattar jag.

Då jag inte har bråttom med att få mina baspoäng (period mellan januari-november) så vill jag bara dubbelkolla följande med er; det absolut billigaste bör alltså vara att skaffe ett SAS MC Premium som ger 1k baspoäng (+10k extrapoäng) för en kostnad av 1500 SEK och jag skulle få mina 5k baspoäng i juli i sådana fall. Eller tänker jag knasigt nu? Det blir ju flest baspoäng per krona.
I din situation hade jag skaffat MC premium som är ett bra kort och säkrar ditt guld. Flypremium är en grym förmån om man köper bonusresor med SAS ibland.
 

sweflyer

Medlem
Då jag inte har bråttom med att få mina baspoäng (period mellan januari-november) så vill jag bara dubbelkolla följande med er; det absolut billigaste bör alltså vara att skaffe ett SAS MC Premium som ger 1k baspoäng (+10k extrapoäng) för en kostnad av 1500 SEK och jag skulle få mina 5k baspoäng i juli i sådana fall. Eller tänker jag knasigt nu? Det blir ju flest baspoäng per krona.
Nja, du får 12000 statuspoäng per år med SAS MC Premium till en kostnad av 1500 kr. Fast de delas ut månadsvis efter du använder kortet. Söker du idag får du nog tidigast poäng från och med mars och missar därmed ett par månaders intjäning från det detta år. Det är dock mycket riktigt ett prisvärt sätt att få statuspoäg.
Ett dyrare sätt är SAS Amex Elite, men det hade jag väntat med tills närmare slutet av din intjäningsperiod då jag tror att det kortet delar ut alla poäng på ett år.
SAS MC Premium + Amex Elite ger totalt 32000 statuspoäng om du har dem rätt under din medlemsperiod.
Men nu pratar vi i så fall inte mileage run längre :)
 

Nikje

Medlem
En timma kvar att boka på dagens Now-or-never, hittade nedan, 6000 poäng utan Guldbonus. 3419:- i Plus Smart, för en femhundring till blir det Plus Pro och återbetalningsbar. Kom ihåg att det är 24 timmars öppet köp..:)

Bokas i appen..
Screenshot_20200227-222711_Chrome.jpg
 

Protein48

Medlem
Tack för tipset. Hittade inte Lufthansa och TAP. Däremot bara Lufthansa för 4300 SEK de datumen. Och om jag har förstått det rätt ger Lufthansa 2000 poäng för varje leg inom europa för Business? Så detta borde bli 8000 poäng?

Det var denna jag tänkte på. Codeshare är alltid lotteri men om man läser tidigare rapportering gällande TAP så ger dem oavsett bokningsklass i business 200% av miles och SAS 1500 p.
Screenshot_20200227-225857.png
 

Migato

Medlem
Nja, du får 12000 statuspoäng per år med SAS MC Premium till en kostnad av 1500 kr. Fast de delas ut månadsvis efter du använder kortet. Söker du idag får du nog tidigast poäng från och med mars och missar därmed ett par månaders intjäning från det detta år. Det är dock mycket riktigt ett prisvärt sätt att få statuspoäg.
Ett dyrare sätt är SAS Amex Elite, men det hade jag väntat med tills närmare slutet av din intjäningsperiod då jag tror att det kortet delar ut alla poäng på ett år.
SAS MC Premium + Amex Elite ger totalt 32000 statuspoäng om du har dem rätt under din medlemsperiod.
Men nu pratar vi i så fall inte mileage run längre :)


Stämmer det du säger. Har redan Elite och blivit dubbelkrediterad så har 40k statuspoäng. Därför behöver jag bara det billigaste sättet att få 5k statuspoäng och jag tänkte på en mileagerun.

Tack för alla tips. Nu vet jag lite mer hur jag ska söka i framtiden.
 

Tongen2

Medlem
Stämmer det du säger. Har redan Elite och blivit dubbelkrediterad så har 40k statuspoäng. Därför behöver jag bara det billigaste sättet att få 5k statuspoäng och jag tänkte på en mileagerun.

Tack för alla tips. Nu vet jag lite mer hur jag ska söka i framtiden.
Går att byta extrapoäng mot baspoäng också. Det är väl absolut billigast om man inte flyger.
Du verkar ju inte flyga så mycket med tanke på 2x40k poäng från amex och saknar de 5k poängen som behövs till guld... Kommer ditt flygmönster att ändras framöver så är det ju klart värt att go för guld när du fått sån bra start!
Själv kommer jag byta lite extrapoäng mot baspoäng för att behålla guld detta året då jag tycker det är mest prisvärt för mig. Så det kan ju vara ett alternativ också.
 

Migato

Medlem
Går att byta extrapoäng mot baspoäng också. Det är väl absolut billigast om man inte flyger.
Du verkar ju inte flyga så mycket med tanke på 2x40k poäng från amex och saknar de 5k poängen som behövs till guld... Kommer ditt flygmönster att ändras framöver så är det ju klart värt att go för guld när du fått sån bra start!
Själv kommer jag byta lite extrapoäng mot baspoäng för att behålla guld detta året då jag tycker det är mest prisvärt för mig. Så det kan ju vara ett alternativ också.


Nu går vi OT men 5000 baspoäng kostar 50k extrapoäng. Kändes bättre med ett MC premium för 1500 kronor :). Tack för tipset.
 

TurE

Medlem
Hej!

Vill tro att jag skriver på rätt sida i forumet, annars ber jag om ursäkt.

Tänkte samla ihop lite EB poäng för att i år nå upp till Diamond status. Detta med en kort varsel på resa till Thailand då jag nu har semester.

Letar efter en resa från Göteborg till Thailand, Krabi där Koh Lanta blir slutdestinationen. Syftet med resan är att tjäna ebpoäng och få upplevelser för mig som inte flyger så frekvent. Oftast när jag flyger till/från USA så blir det av enkelheten direktflyg. Det är inget måste nu, utan nu kan jag åka med flera mellanlandningar för att ex uppleva A380 eller annat flyg då upplevelsen är viktigare med loung, flyg och mat då jag reser själv.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  2. Var är din destination? Krabi helst då det är lättast att ta sig till Koh Lanta
  3. När vill/behöver du resa ut? 10 Mars +/- någon dag
  4. När vill/behöver du komma hem? Ca 2 veckor efter utresa
  5. Hur länge vill du vara borta? Ca två veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Med Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) ca 60 000 SEK
  10. Vad är det viktigaste för dig? Upplevelser med flyg och lounger
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ingen omöjlighet då upplevelserna är viktigare och jag inte har någon tid att passa med destination eller hemresa.
 
Toppen