Funderar på om det är värt att kämpa för att uppnå guld denna kvalificeringsperiod eller vänta till nästa...
Förutsättningar idag:
EBS
Kvalificeringsperiod maj - april
6600 Kvalificerande poäng
21 flygningar med SAS just nu
Började flyga mer förra året i oktober. Flyger i arbete mestadels mellan april-november, nästan inget under vintern. I tjänsten endast inrikes på billigaste biljetterna. Räknar med ca 50 flygningar per år framöver. Lär dock inte hinna nå upp till 45 innan april är slut. Bör hinna med ca 10 flighter innan dess.
Antingen väntar jag och lär uppnå guld nästa kvalificeringsperiod. Känns dock segt att vänta tills dess och missa loungeacess, fast track etc under i princip ett år framåt. Funderar därflr på att försöka flyga in EBG innan maj för att ha EBG under hela nästa kvalificeringsperiod också. Har möjlighet att flyga på ungdomsbiljett så bör kunna komma hyfsat billigt undan ändå...
Hur hade ni gjort? Förslag på resor så att man kan ha lite kul under tiden om jag bestämmer mig för att köra?
Tja, finns ju en användare som kallas skoogi, som kör 8 flyg t/r om dagen
Kära
@eddo, en helt ny värld är påväg att öppnas för dig.
Innan det ballar ur totalt, ställ dig följande frågor:
1. Är det värt pengarna? Som jag förstår det saknar du 24 flygturer. Om vi utgår från mina erfarenheter landar vi då på en prislapp à la 9.204 kr. Endast för flygresorna. Något som bör tas in i ekvationen är kostnaden för att ta sig till och från flygplatsen. Ex. 234 kr MMX-Malmö C/Lund T/R med flygbussen. 5 sådana och vi är uppe i en tusenlapp. Sedan är det mat, men hade jag varit du så hade jag planerat mitt flygande så att du åker på lördagar då EBS har loungetillgång. Vilket helt eliminerar den kostnaden.
Allt som allt så kan du säkerligen komma undan under 10.000 lappen. Hur du värderar EBG är upp till dig, och jag rekommenderar dig att du tar dig en tankeställare.
2. Är det värt den psykiska påfrestnigen?
För att citera min stora förebild
@Berglund "Det susar rätt bra i huvudet på en efter det."
Jag själv har väldigt liten aptit under sådana dagar och således vaknar jag dagen efter upp med en huvudvärk som går att likställas med en T&R med finlandsfärjan.
Med det sagt, om du känner att det är värt så tuta och kör! Kolla in min tråd och om du har fler frågor så står min inbox och jag helt och hållet till ditt förfogande.
Vem vet.. Tillsammans kanske vi kan rädda Malmö Airport från dess undergång!