Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

Hachans

Medlem
Jag menar mer att när man är pensionär typ med Goldforlife så kanske man tittar lite på priserna och ser att det finns billigare alternativ än SAS, och att då använda mellanskillnaden till att kompensera för ingen lounge gör att gold4life inte är värt 9500:- två-tre år i rad.

Också igen värt att påpeka att Gold for life är flygbolagets livstid och inte din.

Kan ju vara bra att tänka på om man har ju 20-30 år kvar till pensionen och räknar på fri läsk i Go på ålderns höst.
 

BCflyer

Medlem
Äntligen
 

Attachments

  • B7B1B6C5-DB46-4DBF-ACC3-F6AD041A132D.png
    B7B1B6C5-DB46-4DBF-ACC3-F6AD041A132D.png
    127,8 KB · Visningar: 769

mika

Medlem
Jag fick nya Eurobonus-kortet nyligen, efter att som Lifetime Gold totalt slutade använda SAS (hade bara 2 SAS-segment förra året och nådde inte ens silver). Men varför gäller mitt guldkort bara till nästa år? Fick jag soft-landing från EBD till EBG eller är Lifetime Gold bara Lifetime Gold tills SAS igen ändrar någonting?
 

JochenS

Medlem
Jag fick nya Eurobonus-kortet nyligen, efter att som Lifetime Gold totalt slutade använda SAS (hade bara 2 SAS-segment förra året och nådde inte ens silver). Men varför gäller mitt guldkort bara till nästa år? Fick jag soft-landing från EBD till EBG eller är Lifetime Gold bara Lifetime Gold tills SAS igen ändrar någonting?
Om du tittar några inlägg upp i denna tråd (guld for life bilden) så ser det ju ut som att ett nytt kort ska skickas ut varje år.
 

M.K

Medlem
Jag fick nya Eurobonus-kortet nyligen, efter att som Lifetime Gold totalt slutade använda SAS (hade bara 2 SAS-segment förra året och nådde inte ens silver). Men varför gäller mitt guldkort bara till nästa år? Fick jag soft-landing från EBD till EBG eller är Lifetime Gold bara Lifetime Gold tills SAS igen ändrar någonting?

Får jag fråga varför du slutade flyga med dem då har alla fördelarna nu och för alltid? Lite vits att ha kämpat till sig statusen om man inte utnyttjar fördelarna. :)
 

mika

Medlem
Får jag fråga varför du slutade flyga med dem då har alla fördelarna nu och för alltid? Lite vits att ha kämpat till sig statusen om man inte utnyttjar fördelarna. :)

Jag hade EBD från början och har utnyttjat det så mycket det gick under åren (vilket har inte varit mycket mer än någon fri Mikkeller då och då och give-away EBG). Jag bor inte mer i Sverige och får inte mer svenska kreditkort-perks från SAS och utan dom tycker jag Eurobonus är inte värt så mycket. Dock fungerar EBG bra som Star Gold -status om det behövs (är i varje fall backup för mig om jag inte orkar förnya M&M Senator någon gång).

Jag föredrar dock OneWorld och har haft Finnair Plus som huvudprogram där. Med Finnair Plus Lumo status får man väldigt mycket mer än som EBD eller Senator. Om jag kunde hitta någon kreditkortlösning som är bättre för mig än M&M Senator, kunde jag ge upp Senator, fokusera primärt på OneWorld och bara använda EBG LT för status när jag flyger Star. Kanske händer det någon gång. Men nu när jag bor i Schweiz finns det bara dåliga kreditkortalternativ och det blir mycket resande med Lufthansa-gruppen, då det inte finns många alternativ. Därför tycker jat att kombon som jag har är optimal just nu.
 

NotRyan

Medlem
Jag hade EBD från början och har utnyttjat det så mycket det gick under åren (vilket har inte varit mycket mer än någon fri Mikkeller då och då och give-away EBG). Jag bor inte mer i Sverige och får inte mer svenska kreditkort-perks från SAS och utan dom tycker jag Eurobonus är inte värt så mycket. Dock fungerar EBG bra som Star Gold -status om det behövs (är i varje fall backup för mig om jag inte orkar förnya M&M Senator någon gång).

Jag föredrar dock OneWorld och har haft Finnair Plus som huvudprogram där. Med Finnair Plus Lumo status får man väldigt mycket mer än som EBD eller Senator. Om jag kunde hitta någon kreditkortlösning som är bättre för mig än M&M Senator, kunde jag ge upp Senator, fokusera primärt på OneWorld och bara använda EBG LT för status när jag flyger Star. Kanske händer det någon gång. Men nu när jag bor i Schweiz finns det bara dåliga kreditkortalternativ och det blir mycket resande med Lufthansa-gruppen, då det inte finns många alternativ. Därför tycker jat att kombon som jag har är optimal just nu.
Ping @Senator Kan @mika optimera ytterligare eller är det det bästa han har? Kanske BA skulle vara bättre i Schweiz än Finnair?
 

mika

Medlem
Schweizerkorten är usla. Jag tog dock ut AMEX-kort i Sverige utan att vara folkbokförd i Sverige, när jag var folkbokförd i Schweiz. Frågan är när var @mika sista taxeringsår i Sverige?

Jag lyckades förnya AMEX en gång efter jag flyttade adressen utanför Sverige. Efter det blev det stop. Nu har jag varit skriven i Schweiz 4 år, går inte mer att skaffa svenskt kreditkort. Det blir litet off-topic nu, men jag vet inte om alla förstår hur bra ni har det i Sverige gällande kreditkort. Det är inte bara Schweiz, i flera länder i Europa finns det inte något som är i närhet av marknaden i Sverige. Sedan kan det vara andra saker som kompenserar (t.ex. taxering), men nu blir det för mycket off-topic.
 
Toppen