Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

MrRob

Medlem
Långt ifrån de flesta länderna har kommit igång med vaccineringar och kommer mest troligtvis heller inte gjort det till den 1 maj. Vaccin finns i ett förhållandevis litet antal länder, i stort sett rika väst. Helt oavsett hur man ser på eller räknar det så är det långt ifrån ”de flesta länder”.

Nu ska vi inte gå för OT i en tråd som rör något helt annat men merparten av de Europeiska länder ligger på 1-3% vaccinationsgrad än så länge. En handfull länder i världen ligger lite eller klart över 3%. Givet att mRNA-doserna behöver rätt skaplig kyla för att kunna hanteras och att AZ och Janssens vaccin ännu inte börjat användas dröjer det dessvärre ett tag till innan mindre bemedlade länder når de nivåer västvärlden kommer att ligga på i maj. Relevanta reseländer (för de flesta västerländska resenärer) ligger rätt "bra" till men givetvis har du rätt i att det i rena tal är långt ifrån "de flesta länder" globalt sett. Sen återstår flera frågetecken som kan sätta käppar i hjulen för resor i början av sommaren, som t.ex. om man kan bibehålla nuvarande vaccinationsplan i Europa och USA (m.f.) och eventuella mutationer och hur de påverkar oss.

Finns det behov av att fortsätta diskutera så posta i Covid-tråden så fortsätter vi där :)
 
Det kostar väl inget för SAS att förlänga status för medlemmar som inte utnyttjar några förmåner, alltså bara att göra om SAS vill ha några resenärer kvar när krisen är över. Alt tillfälligt sänka gränsen eller ge dubbla poäng som KLM gjort.
 

palmen

Moderator
Det kostar väl inget för SAS att förlänga status för medlemmar som inte utnyttjar några förmåner, alltså bara att göra om SAS vill ha några resenärer kvar när krisen är över. Alt tillfälligt sänka gränsen eller ge dubbla poäng som KLM gjort.
Håller helt med i detta, kostnaden är minimal för detta initiativ att förlänga och det kommer skapa goodwill.Det kräver ju inte heller någon "utveckling" att bara förlänga, ska de ge folk dubbla poäng så finns det väl risk att de måste göra ändringar i systemen för att hantera detta. Keep it simple säger jag.
 

Tonton

Medlem
Det kostar väl inget för SAS att förlänga status för medlemmar som inte utnyttjar några förmåner, alltså bara att göra om SAS vill ha några resenärer kvar när krisen är över. Alt tillfälligt sänka gränsen eller ge dubbla poäng som KLM gjort.

Jag håller med dig i sak - Men det är nog komplicerat än så.

Nej, det kostar inget att förlänga något som ingen nyttjar just nu.
Ja, det kostar att förlänga något ifall världen öppnas upp och kunden helt plötsligt har små incitament till att flyga (Exempelvis uppnå/behålla EBG etc).

En balansgång där, och vi här kan bara killgissa. SAS har (förhoppningsvis) detaljerad data på detta som de använder i sin beslutsprocess. Troligtvis är det ändock inte ett jätteenkelt beslut i dessa tider.
 

augu12345

Medlem
Vad jag har förstått så kommer info om tre månader dvs innan 1/5.
Som sagt - min period går ut imorgon. Maj känns lite sent för att få besked om jag är fortsatt EBG från februari :)

beskedet jag fått tidigare är att den kommer förlängas - både i denna tråd men även från officiellt håll. Nu börjar jag ångra att jag int är tog en screenshot på den chattkonversationen..
 
Som sagt - min period går ut imorgon. Maj känns lite sent för att få besked om jag är fortsatt EBG från februari :)

beskedet jag fått tidigare är att den kommer förlängas - både i denna tråd men även från officiellt håll. Nu börjar jag ångra att jag int är tog en screenshot på den chattkonversationen..
Du behåller alltid din status i tre månader efter din period, för dig april ut.
 
Toppen