Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

NotRyan

Medlem
Jag har inte fått något nytt mail trots att jag varit LTG från starten 2018 (det nya som gäller även ej fyllda 60). Hoppas att det inte innebär att dom återkallat mitt Lifetime Gold :D
 

Nahoj

Medlem
Har nyss varit i kontakt med SAS Eurobonus, dels angående beräkningen av "Lifetime Gold" (som man ju blir efter minst 10 sammanhängande år), och dels angående förlängningen av medlemsnivån. Möjligen känner de flesta av er redan till denna information, men delar ändå med mig av det jag fått reda på genom telefonsamtalet med SAS, så att ni får bekräftelse på det ni redan vet (och förshoppningsvis kanske det i vissa fall reder ut en del frågetecken).

Angående själva medlemsnivån, som ju i normala fall baseras på antingen gjorda SAS-flyg eller intjäningen av baspoäng (Star Alliance) under kvalificeringsperioden (ej kalenderår, utan som grundar sig på i vilken kalendermånad man blev medlem), kommer för mig förlängas även om jag inom nuvarande kvalificeringsperiod (Feb 1, 2020 - Jan 31, 2021) inte gör någon ny flygning alternativt inte tjänar flera baspoäng. Vad som i mitt fall blir avgörande för förlängningen, är att tidigare medlemsperioden tjänades in av egen maskin.

Avseende beräkningen av "Lifetime Gold" kommer nuvarande kvalificeringsperiod att tillgodoräknas, även om det inte görs någon mer flygning alternativt inte intjänar mer baspoäng under ovanstående nämnd kvalificeringsperiod.
 

palmen

Moderator
Har nyss varit i kontakt med SAS Eurobonus, dels angående beräkningen av "Lifetime Gold" (som man ju blir efter minst 10 sammanhängande år), och dels angående förlängningen av medlemsnivån. Möjligen känner de flesta av er redan till denna information, men delar ändå med mig av det jag fått reda på genom telefonsamtalet med SAS, så att ni får bekräftelse på det ni redan vet (och förshoppningsvis kanske det i vissa fall reder ut en del frågetecken).

Angående själva medlemsnivån, som ju i normala fall baseras på antingen gjorda SAS-flyg eller intjäningen av baspoäng (Star Alliance) under kvalificeringsperioden (ej kalenderår, utan som grundar sig på i vilken kalendermånad man blev medlem), kommer för mig förlängas även om jag inom nuvarande kvalificeringsperiod (Feb 1, 2020 - Jan 31, 2021) inte gör någon ny flygning alternativt inte tjänar flera baspoäng. Vad som i mitt fall blir avgörande för förlängningen, är att tidigare medlemsperioden tjänades in av egen maskin.

Avseende beräkningen av "Lifetime Gold" kommer nuvarande kvalificeringsperiod att tillgodoräknas, även om det inte görs någon mer flygning alternativt inte intjänar mer baspoäng under ovanstående nämnd kvalificeringsperiod.
Detta har diskuterats väldigt intensivt senaste månaderna och det stämmer för dig.
Det är dock viktigt att påpeka att i dagsläget så är det enbart de med kvalificering till sista februari som får förlängt, har man sitt bryt mars/april 2021 eller senare så får man i dagsläget ingen förlängning.

Vill man diskutera eller läsa mer om just detta så finns följande tråd
SAS förlänger status ett år pga Covid-19 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

Nahoj

Medlem
Detta har diskuterats väldigt intensivt senaste månaderna och det stämmer för dig.
Det är dock viktigt att påpeka att i dagsläget så är det enbart de med kvalificering till sista februari som får förlängt, har man sitt bryt mars/april 2021 eller senare så får man i dagsläget ingen förlängning.

Vill man diskutera eller läsa mer om just detta så finns följande tråd
SAS förlänger status ett år pga Covid-19 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor


Tack för bekräftelsen, och förtydligandet angående kvalificeringen. Hade kanske varit lämpligare att skriva mitt inlägg i den tråd, som du länkat till, men det var själva tillgodoräknandet av "Lifetime Gold" (att det räknas, även om man får förlängt p.g.a. konsekvenserna följt av covid-19), vilket fick mig att informera om det i denna tråd.

Vill passa på att ge dig en stor eloge för ditt engagemang här på forumet. :)
 

robertkniv

Medlem
Uppdatering för hur det ser ut för mig efter samtal med Kristo**er på Sas support.
Förhoppningsvis hjälper det även någon annan och kanske lugnar en eller annan nerv..

Brytdatum 30 september.
Under Oktober 2018-September 2019 kvalificerade jag mig på egna meriter till guld (viktigt att man inte fått det av annan såklart).

Just nu står Oktober 2019-September 2020 som att jag inte kvalificerat mig till guld och året är inte markerat med Q på LTG sidan.
Det förlängda året med guld-status Oktober 2019-September 2020, ska räknas in till LTG och anledningen till att det ännu inte syns för mig ska enligt supporten vara att förlängningen sker i december 2020, alltså efter de tre månaderna man har efter sin brytpunkt. Så då bör jag se Oktober 2019-September 2020 som ett LTG kvalificerat år.

Återkommer med om det är mha poäng eller segment :p
 

WAR

Medlem
Jag har kvalificeringsperiod sep-aug och fick nedan mail i fredags. Gick också in och tittade på lifetime gold sidan och där var jag kvalificerad för senaste perioden genom att SAS fyllt på med flygningar upp till guldnivå.


Hi WAR


We’re so happy to welcome you to a new year as a member in SAS EuroBonus. We remain completely dedicated to serving and rewarding our loyal customers, even in these challenging times.


Your current membership level and qualification period is stated in your EuroBonus profile.


As a part of our sustainability initiatives, we’re no longer sending out physical membership cards. Instead, your new membership card is available digitally in our SAS App.


If you prefer to receive a physical card, simply log in and order one through your EuroBonus pages.


Remember, you can connect your EuroBonus number to an optional credit card. This way, you’ll automatically earn points every time you pay with the card at our affiliated partners, stores and restaurants.


We look forward to welcoming you back on board for another year as a EuroBonus member.


Best wishes from SAS EuroBonus

TRAVELERS GET MORE
 

varva77

Medlem
Har Lifetime gold diagrammen försvunnit från sidan? Nog för att det emellanåt är svårt att hitta EB-info på SAS men vill minnas att det var ganska lätt att få fram sidan med staplarna år för år....
 

Sennah27

Medlem
Detta har diskuterats väldigt intensivt senaste månaderna och det stämmer för dig.
Det är dock viktigt att påpeka att i dagsläget så är det enbart de med kvalificering till sista februari som får förlängt, har man sitt bryt mars/april 2021 eller senare så får man i dagsläget ingen förlängning.

Vill man diskutera eller läsa mer om just detta så finns följande tråd
SAS förlänger status ett år pga Covid-19 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Nu får även vi som har bryt 31 mars och 30 april automatiskt förlängning.... och med det är Lifetime Gold säkrat för min del. Nu är det bara att hålla tummarna (samt tvätta nävarna, hålla avståndet och hoppas att alla andra också gör det) för att flygindustrin kommer igång snart så man kan njuta av de förmånerna i framtiden också.
 
Toppen