Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

Canadien

Medlem
Antagligen är jag den trögaste människan på jorden eller bara mer än normalt fredagsmosig... men när jag läser detta på SAS webbsida tolkar jag det som att vi med kvalificeringsperioder som avslutades (expiry date) 31 mars 2020 (dvs som min period, 1 april 2019 - 31 mars 2020) får automatiskt förlängd status med ett år (och OM det är sant så skulle jag halka in på 10 raka år med EBG).

"It applies to members that have a qualification period with an expiry date between 31 March 2020-28 February 2021"

Men jag läser andra som säger att det inte stämmer utan att jag INTE har fått förlängt? Och ingenstans hittar jag mailadressen till Eurobonus supporten...
Visa bifogad bild 112983

Ja ser man på, de verkar ha förlängt ett år till. Jag bör nu ha EBD fram till sista mars 2022 (grace)
 

El0

Medlem
Antagligen är jag den trögaste människan på jorden eller bara mer än normalt fredagsmosig... men när jag läser detta på SAS webbsida tolkar jag det som att vi med kvalificeringsperioder som avslutades (expiry date) 31 mars 2020 (dvs som min period, 1 april 2019 - 31 mars 2020) får automatiskt förlängd status med ett år (och OM det är sant så skulle jag halka in på 10 raka år med EBG).

"It applies to members that have a qualification period with an expiry date between 31 March 2020-28 February 2021"

Men jag läser andra som säger att det inte stämmer utan att jag INTE har fått förlängt? Och ingenstans hittar jag mailadressen till Eurobonus supporten...
Visa bifogad bild 112983

Jag har en LÅNG mailkonv. med SAS om just detta, de säger faktiskt att perioder som har expiry "BETWEEN 31 march-28 feb" , där jag ifrågasätter att om INTE 31 mars faller innanför det, så borde det istället stå "between 1 april and 28 feb"? Men nej.

Pratat med 3 olika personer (nåja 3 olika namn i signaturen iaf), samma besked varje gång. Vi med perioder som hade slutdatum 31 mars 2020 faller inte in.
Senast för 2v sedan. Texten på SAS sida har dock alltid varit samma som den du screenshotat, så jag har alltid refererat till dessa "regler".

Testa gärna du med. Sänt dig mailadressen i PM.
 

CoooC

Medlem
Jag har en LÅNG mailkonv. med SAS om just detta, de säger faktiskt att perioder som har expiry "BETWEEN 31 march-28 feb" , där jag ifrågasätter att om INTE 31 mars faller innanför det, så borde det istället stå "between 1 april and 28 feb"? Men nej.

Pratat med 3 olika personer (nåja 3 olika namn i signaturen iaf), samma besked varje gång. Vi med perioder som hade slutdatum 31 mars 2020 faller inte in.
Senast för 2v sedan. Texten på SAS sida har dock alltid varit samma som den du screenshotat, så jag har alltid refererat till dessa "regler".

Testa gärna du med. Sänt dig mailadressen i PM.

Man vill ju tro att alla kunder ska omfattas av lättnaden och då måste det ju vara från och med 200331 till och med 210228.

Om det är så som de hävdar så omfattas bara i runda slängar 10/12 av kunderna.

Läser man deras text så har dom ju rätt i sak men personligen så tycker jag att det känns som efterkonstruktion att exkludera mars-20 och februari-21. EXTREMT kundovänligt dessutom.

(Hade lättnaden varit 200331-210430 hade det kännts mer logiskt att utesluta mars-20 och april-21.)
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: El0

palmen

Moderator
Antagligen är jag den trögaste människan på jorden eller bara mer än normalt fredagsmosig... men när jag läser detta på SAS webbsida tolkar jag det som att vi med kvalificeringsperioder som avslutades (expiry date) 31 mars 2020 (dvs som min period, 1 april 2019 - 31 mars 2020) får automatiskt förlängd status med ett år (och OM det är sant så skulle jag halka in på 10 raka år med EBG).

"It applies to members that have a qualification period with an expiry date between 31 March 2020-28 February 2021"

Men jag läser andra som säger att det inte stämmer utan att jag INTE har fått förlängt? Och ingenstans hittar jag mailadressen till Eurobonus supporten...
Visa bifogad bild 112983
Det här gäller väl för de som inte uppnådde sin status, att de då fick det förlängt även nästa kvalificeringsperiod, dvs den som börjar 1april 2020. Med tanke på att vi redan är inne i september nu kan du ju logga in på ditt konto och se om du är guld nu eller inte.
Detta gäller INTE för de som själva kvalificerat till guld (eller högre) under intervallet, de får inte ytterligare ett år (dvs 1+1) utan då har man ju redan guld innevarande period.

Sen har det ju spekulerats i att kommer man inte kunna flyga någorlunda normalt igen så kanske de förlänger det längre än februari 2021.
 

Fidde

Medlem
Har tydligen fått 46 flygresor med SAS under förra perioden trots att jag bara flög andra bolag eller award. Därmed ränkas året in i lifetime gold trots att jag inte uppfyllt kraven själv. Undrar bara om SAS plussar på 46 legs (och därmed får någon som har många legs chansen till diamond), är det manuellt eller har de tänkt till och bara ger legs som krävs för att passera gränsen?
Screenshot from 2020-09-30 10-16-27.png
 

palmen

Moderator
Har tydligen fått 46 flygresor med SAS under förra perioden trots att jag bara flög andra bolag eller award. Därmed ränkas året in i lifetime gold trots att jag inte uppfyllt kraven själv. Undrar bara om SAS plussar på 46 legs (och därmed får någon som har många legs chansen till diamond), är det manuellt eller har de tänkt till och bara ger legs som krävs för att passera gränsen?
Visa bifogad bild 113652
Jag har fått 91 kvalificerade flygningar för att få behålla diamond.
Antar detta var enklaste sättet att förlänga folks status som de hade. Se till att alla dessa personer fick 46 eller 91 flighter och på så sätt behölls statusen.
 
Toppen