Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

MK-swe

Ny medlem
Baspoäng som köps bakdateras 123 dagar. Det finns skrivet tusen gånger på forumet och jag vill minnas att det även finns en skrivelse om det i SAS FAQ samt på själva sidan där man köper poängen - i de köpvillkor som du godkände vid köpet står det ordagrant:
Tack och förlåt, sökte såklart innan men lyckades inte få fram det. Använde väl fel ord.
 

MK-swe

Ny medlem
SAS har ju förlängt allas EB-status med ett år så du hade inte behövt köpa poäng såvida du var guld även förra perioden.
Detta är intressant. Jag uppfattar det som att alla får behålla sin status , men om man vill ha ett kvalificerande år för LTG så måste man ändå uppfylla kraven. Jag kan ha fel men det är i alla fall så jag tror det kommer att bli. Dvs. att 10 år då blir 11 eftersom ett mitt emellan inte gav någon kvalificering och att det man "fick" var att man inte åkte ut från LTG trots att man inte kvalificerade sig.
 

Canadien

Medlem
Detta är intressant. Jag uppfattar det som att alla får behålla sin status , men om man vill ha ett kvalificerande år för LTG så måste man ändå uppfylla kraven. Jag kan ha fel men det är i alla fall så jag tror det kommer att bli. Dvs. att 10 år då blir 11 eftersom ett mitt emellan inte gav någon kvalificering och att det man "fick" var att man inte åkte ut från LTG trots att man inte kvalificerade sig.

Nej, läs villkoren på SAS sida för förlängningen. Står klart och tydligt att detta gratisår räknas till LTG
 

Johan Hbg

Medlem
Nej, läs villkoren på SAS sida för förlängningen. Står klart och tydligt att detta gratisår räknas till LTG
Väldigt fint att det blir så. Hjälper mig väldigt mycket.
Är det någon som får detta visat på sin sida. Min sida visar inget (än så länge iaf)
upload_2020-6-3_15-15-48.png
 

Canadien

Medlem
Ja, så kommer det se ut tills perioden är slut (ev plus några månaders IT-strul från SAS), då den ska uppdateras till kvalificerad även om man inte når upp till gränsen.
 
Hoppas att alla Ni som kämpar för att bli LIFETIME GOLD hos SAS lyckas

2019 hade jag själv förmånen att bli LIFETIME GOLD hos SAS


Fick till och med ( ironi ) ett personligt handskrivet brev ifrån VD Richard Gustafson

Hoppas för min skull och alla andra som är lyckligt lottade och som har LIFETIME GOLD
och inte minst för alla Er som kämpar för att bli LIFETIME GOLD

Att Vi alla så snart som möjligt kan börja resa igen

Och att allt förhoppningsvis inom en snar framtid blir så normalt som möjligt



 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    47,5 KB · Visningar: 679
Hoppas att alla Ni som kämpar för att bli LIFETIME GOLD hos SAS lyckas

2019 hade jag själv förmånen att bli LIFETIME GOLD hos SAS


Fick till och med ( ironi ) ett personligt handskrivet brev ifrån VD Richard Gustafson

Hoppas för min skull och alla andra som är lyckligt lottade och som har LIFETIME GOLD
och inte minst för alla Er som kämpar för att bli LIFETIME GOLD

Att Vi alla så snart som möjligt kan börja resa igen

Och att allt förhoppningsvis inom en snar framtid blir så normalt som möjligt



Grattis!
 

Spongebob68

Ny medlem
Halvvägs till Lifetime Gold inser jag att detta året ser lite mörkt ut för vidare kvalificering. Min status går ut strax efter SAS förlängda tid, April 2021.
Inte lär det bli mycket resor under året heller pga sparprogram i företaget och begränsningar för oss med svenskt pass.
Är det höga odds på att SAS är generösa och förlänger fristen ytterligare då det är ett beslut som togs tidigt i pandemin ?
Eller vad är de bästa sätten i nuläget för att samla ihop de nödvändiga 45´ för att fortsätta resan mot Lifetime Gold.
 

Johans00

Medlem
Halvvägs till Lifetime Gold inser jag att detta året ser lite mörkt ut för vidare kvalificering. Min status går ut strax efter SAS förlängda tid, April 2021.
Inte lär det bli mycket resor under året heller pga sparprogram i företaget och begränsningar för oss med svenskt pass.
Är det höga odds på att SAS är generösa och förlänger fristen ytterligare då det är ett beslut som togs tidigt i pandemin ?
Eller vad är de bästa sätten i nuläget för att samla ihop de nödvändiga 45´ för att fortsätta resan mot Lifetime Gold.
Amex Elite och SAS MC Premium om du inte redan har dem ger en bra boost.
 

GMTmax

Medlem
Halvvägs till Lifetime Gold inser jag att detta året ser lite mörkt ut för vidare kvalificering. Min status går ut strax efter SAS förlängda tid, April 2021.
Inte lär det bli mycket resor under året heller pga sparprogram i företaget och begränsningar för oss med svenskt pass.
Är det höga odds på att SAS är generösa och förlänger fristen ytterligare då det är ett beslut som togs tidigt i pandemin ?
Eller vad är de bästa sätten i nuläget för att samla ihop de nödvändiga 45´ för att fortsätta resan mot Lifetime Gold.
Maila Goldservice och tjata på dem att de ska förlänga fristen. Det har jag gjort (exp 31mar21). Vet att de kikar på det och BA förlängde ju tom juni21.
 
Last edited:
Toppen