Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

Thornado

Medlem

Canadien

Medlem
3. Uppdateras Lifetime gold hemsidan automatiskt och instantly när man klarat gränsen eller ligger det någon fördröjning. För tillfället ser det ut som att jag klarat mitt 10e år, men det står fortfarande att jag har ett år kvar högst upp på sidan.

Har för mig att det var nån bugg på sidan tidigare så att 2018 eller 2017 visades två gånger, d v s det såg ut som att man hade ett år mer än vad det skulle.
 

Carlos

Medlem
Har för mig att det var nån bugg på sidan tidigare så att 2018 eller 2017 visades två gånger, d v s det såg ut som att man hade ett år mer än vad det skulle.
Jag minns det såg det aldrig själv, dock visar min sida korrekt. 2010-2011 som första år med guld och nu 2019-2020 som senaste. Dock så står det högst upp: YOU’VE GOT THIS! IN 1 YEAR, YOU’LL HAVE LIFETIME GOLD!
 
Last edited:

Carlos

Medlem
Jag minns det såg det aldrig själv, dock visar min sida korrekt. 2010-2011 som första år med guld och nu 2019-2020 som senaste. Dock så står det högst upp: YOU’VE GOT THIS! IN 1 YEAR, YOU’LL HAVE LIFETIME GOLD!
Ska tilläggas att detta såklart är en smula förbryllande. 10 år som guld, så har man tydligen ett år kvar? Vill gärna tro att detta bara är på systemsidan och att sidan typ släpar efter?

Ni som fått era LTG, hur snabbt gick det innan konfirmationsmailet kom?
 

Dick Hellman

Ny medlem
Jag har haft MasterCard och Amex sedan tidigare. Reser sällan med flyg i tjänsten längre men försöker bibehålla guld på privata resor.
Förhoppningsvis kan man göra en eller två resor till USA med Plus biljett då kommer ju baspoängen rätt snabbt, att klara det på antal resor i år känns för svårt.
 
Det här kanske är gamla nyheter för alla, men jag hade undrat och inte sett det än. Glädjande!
 

Attachments

  • Lifetime.png
    Lifetime.png
    306,8 KB · Visningar: 774

MK-swe

Ny medlem
Hur var det nu med kvalificeringsperioden för Lifetime gold? Jag satte precis andan i halsen när jag såg att jag missat gränsen med knappt 1000 poäng. Min kvalificeringsperiod sträcker sig över juni-maj. Nu, 2:a juni lyckades jag dock köpa 1000 baspoäng ytterligare och systemet uppdaterade sig så fint och jag verkar ha fått mitt kvalificerande år ändå. Vet någon hur lång tid efter föregående kvalificeringsperiod man kan slänga in fler baspoäng på detta sätt?
 

Berglund

Medlem
Vet någon hur lång tid efter föregående kvalificeringsperiod man kan slänga in fler baspoäng på detta sätt?
Baspoäng som köps bakdateras 123 dagar. Det finns skrivet tusen gånger på forumet och jag vill minnas att det även finns en skrivelse om det i SAS FAQ samt på själva sidan där man köper poängen - i de köpvillkor som du godkände vid köpet står det ordagrant:

SAS Köpvillkor för köp av baspoäng skrev:
Köp av Baspoäng


  • Det går inte att ångra köpet av Baspoäng eftersom ett nytt kort ställs ut omedelbart. Genomför inte ditt köp om du inte är helt säker. Tänk på att Baspoängen bakdateras 123 dagar från transaktionsdagen när de sätts in på ditt konto. Köp dem därför inte för tidigt så att de köpta Baspoängen kommer in på den tidigare kvalificeringsperioden. Det går heller inte att ångra det sätt du har betalat Baspoäng på dvs. med Extrapoäng eller Baspoäng.

  • De Baspoäng du köper kommer bakdateras 123 dagar från köptillfället när de påförs på ditt konto.
 

Canadien

Medlem
Hur var det nu med kvalificeringsperioden för Lifetime gold? Jag satte precis andan i halsen när jag såg att jag missat gränsen med knappt 1000 poäng. Min kvalificeringsperiod sträcker sig över juni-maj. Nu, 2:a juni lyckades jag dock köpa 1000 baspoäng ytterligare och systemet uppdaterade sig så fint och jag verkar ha fått mitt kvalificerande år ändå. Vet någon hur lång tid efter föregående kvalificeringsperiod man kan slänga in fler baspoäng på detta sätt?
SAS har ju förlängt allas EB-status med ett år så du hade inte behövt köpa poäng såvida du var guld även förra perioden.
 
Toppen