Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

PILOTEN

Medlem
Vi håller tummarna att SAS tänkter till och förlänger kvalifikationsperioden för status. Likaså giltighet för 2-4-1 och årskorten.
 

molntankar

Medlem
Ett utmärkt tillfälle att ge alla grace period till december 2021 och därefter gå över på kalenderår.

Jag gillar tanken.
Själv har jag feb-jan, vilket för min del har skapat en trygghetsillusion; om jag inte lyckas upprätthålla status i år så kan jag rädda upp situationen i början av nästa år :D, jag är förstås fullt medveten om att det är helt irrationellt, men ibland räcker känslan. Och min falska trygghet får ge vika om ditt förslag skulle gå igenom, men jag kan offra mig :p
 

JanneLzon

Medlem
Hej på er, vet inte om detta är rätt tråd att lägga in denna fråga eller om denna fråga redan finns.
Jag är inte guld life time än men jobbar på detta, har 8 år men med tanke på situationen och att man mer eller mindre har fått reseförbud av både företag och regeringen så undrar jag om ni vet hur SAS ställer sig till missad intjäningsår pga av Corona situationen.
 

Johan Hbg

Medlem
Hej på er, vet inte om detta är rätt tråd att lägga in denna fråga eller om denna fråga redan finns.
Jag är inte guld life time än men jobbar på detta, har 8 år men med tanke på situationen och att man mer eller mindre har fått reseförbud av både företag och regeringen så undrar jag om ni vet hur SAS ställer sig till missad intjäningsår pga av Corona situationen.
Har inte hört något från dem. Förvänta ingenting så blir du inte besviken :) det gör jag, är i samma situation som dig. Blir ett extra AmEx nu två år i rad sen är det GFL (eller Gold for SAS life).
 

palmen

Moderator
Hej på er, vet inte om detta är rätt tråd att lägga in denna fråga eller om denna fråga redan finns.
Jag är inte guld life time än men jobbar på detta, har 8 år men med tanke på situationen och att man mer eller mindre har fått reseförbud av både företag och regeringen så undrar jag om ni vet hur SAS ställer sig till missad intjäningsår pga av Corona situationen.
Det enda jag läst är att det går att köpa baspoäng för att nå statusen.
SAS har betydligt viktigare saker att fokusera på just nu men jag hoppas de kommer med något uttalande inom närmsta veckorna.
Även om man får behålla guld ett extra år är det inte säkert det räknas mot lifetime om man inte nådde gränsen. Räkna med att du behöver nå gränsen, allt annat är bonus som jag ser det.
 

Mag

Medlem
Det enda jag läst är att det går att köpa baspoäng för att nå statusen.
SAS har betydligt viktigare saker att fokusera på just nu men jag hoppas de kommer med något uttalande inom närmsta veckorna.
Även om man får behålla guld ett extra år är det inte säkert det räknas mot lifetime om man inte nådde gränsen. Räkna med att du behöver nå gränsen, allt annat är bonus som jag ser det.
Du har rätt, finns förstås mycket viktigare saker att tänka på nu men ändå surt att missa efter 8 år pga att man inte får resa. Bara att hoppas SAS kan hitta en bra lösning när vi är förbi detta.
 
Toppen