Någon som vet om man vid ombokning av resa (bokad med 2-4-1 voucher) fortfarande får 50% rabatt på poängpriset (på den nya resan), även fast 2-4-1 vouchern är utgången?
Sitter nu på en ToR SAS ARN-Tokyo (via CPH) i okt-nov som jag bokade i panik i söndags kväll innan vouchern skulle löpa ut (och insåg tyvärr först då att det inte längre går att boka Star Alliance bonusresor online, så missade den chansen pga efter stängningsdags för telefonbokningen) där ena hållet är med SAS Go och andra med SAS Plus. Hoppas såklart att det ska dyka upp businessbiljetter att boka om till.
När brukar SAS förresten lägga ut sina business-biljetter för bokning med poäng? Sker det löpande eller är det vid en viss tidpunkt innan resan/flighten?
Nu svarar jag mest på min egen fråga, men tror det kan vara av intresse för flera. Detta gäller alltså ombokning av resa bokad med en 2-4-1 voucher som har gått ut sedan resan bokades.
Var precis i kontakt med SAS kundtjänst för att ev. boka om min resa till Tokyo - med SAS Go i ena riktningen, SAS Plus i andra riktningen - till en resa med Plus i båda ritkningarna på andra datum (andra datum i båda riktningarna) som jag har hittat.
På min fråga om man kan boka om flera gånger (utan att bli av med vouchern) så svarade bokningsagenten att han trodde att det kunde man, eftersom det inte står någon begränsing om antal gånger i FAQ:n. Därav jag ville göra ett försök att boka om denna resa till de ny tillgängliga Plus-biljetterna (med en förhoppning att det ska dyka upp business-biljetter senare, alternativt plus-biljetter vid för mig ännu bättre/mer passande datum). När det gick upp för honom att jag ville ändra bokningsklass för den ena leggen (och inte bara datum), så var han tvungen att ringa att kolla med överordnad. Svaret blev att det inte går att ändra bokningsklass, utan endast datum (inom samma bokningsklass). Lite märkligt kan jag tycka, för jag inser nu i efterhand att på de flighter jag har hittat så finns det inga Go-biljetter kvar, utan endast Plus. Det blir ju rätt begränsande hur man kan boka om, om man endast kan boka om till flighter med exakt samma bokningsklass som ursprungliga bokningen.. Kan detta verkligen stämma, det som han sa till mig? Det verkar ju som han ringde och kollade med överordnad, så det onekligen verkar detta vara policyn.
Anyway, tror min bästa chans nu är att vänta in och hoppas på att någon av flighterna blir inställd så att jag kan få tillbaka vouchern på det sättet. Alternativt ringa igen och försöka prata med någon annan - och då påtala att det endast finns Plus-biljetter på de datumen jag önskar åka.