SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

En tråd i 'SAS Group & EuroBonus' startet av palmen, 6 Januar 2020.

1. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Har du en voucher som du fick när du hade premiumkortet som går ut 31dec20 så ska den bli förlängd till 28feb21

Alf liker dette.
  2. kajjan85

kajjan85 Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Jag hade en 2-4-1 bokning där flighterna nyligen blev inställda. Jag fick idag tillbaka skatter och avgifter från SAS, men dock inte serviceavgiften på 450kr. Jag antog att eftersom jag inte själv valt att avboka resan, skulle man få tillbaka hela beloppet. Jag ringde SAS vanliga support och de hävdar att man går miste om serviceavgiften oavsett anledning till att resan inte blir av.

Stämmer det verkligen att man går miste om serviceavgiften på 450kr när resan blir inställd?

3. Tonton

Tonton Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Nej, det stämmer inte. Bara att hetsa tillbaka (på ett vänligt men bestämt sätt :)).

011430121, martin.agren, pepzz og 2 andre liker dette.
  4. kajjan85

kajjan85 Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Tack! Jag ringde upp Tallinn och de insåg att det var fel direkt. Får 450 kr återbetalt inom några dagar :)

pepzz liker dette.
  5. palmen

palmen Moderator

Country:
    Sverige Sverige
    Nej, det innebär att om du fått en classic voucher som går ut i år förlängs inte den.

Alf liker dette.
  6. M.K

M.K Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Kort förlängning men jag är ändå rätt nöjd då det nu finns tid att boka fina resor till nästnästa jul och vintermånaderna efter det!

Med lite tur kanske världen öppnats till 2022.

Gus og Cristoffer Cedergren liker dette.
  7. Magnus Lindskog

Magnus Lindskog Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Bra att de funkade o spännande om jag tolkade rätt att du fick tillbaka pengarna snabbt. SAS ställde in mitt flyg (2-4-1) så fixade de med Tallinn igår så att de avvikande. 450kr sa de direkt att man skulle få men sa även flera gånger att de kan ta evigheter att få tillbaka pengarna precis som för de vanliga biljetterna. Blir spännande att se, än så länge har ju SAS inte betalt tbx min sista vanliga resa som avbokades i maj. De tidigare är tbx för några veckor sedan.

8. kajjan85

kajjan85 Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Ja, det gick snabbt i mitt fall. Det tog ca 2 veckor för avgifterna att återbetalas.

Doctor-X og Magnus Lindskog liker dette.
  9. Original

Original Medlem

Min erfarenhet och vad jag tror även andra skrivit är att det tar betydligt längre tid med återbetalningen om man gjort ändringar i bokningen.

10. Cristoffer Cedergren

Cristoffer Cedergren Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Hets på att ringa Tallinn/Cypern fredag 26 feb för att boka 300 dagar fram

sammyj, stopover, Gus og 2 andre liker dette.

Del denne siden

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vårt nyhetsbrev for å motta oppdateringer om hva som skjer på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bli medlem nå!