Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

squeezen

Medlem
Med tanke på giltighetstiden kommer jag snabbt upp i något poängmässigt.
Du kommer ha kvar samma amex nästa år också antar jag, vilket då ger nya voucher(s) så frågan är om du kommer nyttja två plus de som kommer nästa år? Om inte kan det spela kvitta tänker jag då du minst kommer få en ny voucher. Nästa år ändå. har du dock tillräckligt med poäng att nyttja den extra vouchern också så är det ju ”billigt” att kunna åka en person till i business/first gentemot att spendera de extra pengarna på saker som ändå ”behövs”.
 

Rokka_jill

Medlem
Du kommer ha kvar samma amex nästa år också antar jag, vilket då ger nya voucher(s) så frågan är om du kommer nyttja två plus de som kommer nästa år? Om inte kan det spela kvitta tänker jag då du minst kommer få en ny voucher. Nästa år ändå. har du dock tillräckligt med poäng att nyttja den extra vouchern också så är det ju ”billigt” att kunna åka en person till i business/first gentemot att spendera de extra pengarna på saker som ändå ”behövs”.

Tack för tanken. Det tåls att gå igenom innan jag chock-spenderar cash!
 
Fick tag i bonusbiljetter i businessclass från Arlanda-Tokyo i April nästa år.
Dock bara enkelbiljetter för frun ,lilla sonen och mig.

Söker nu hemresa och antingen från Tokyo eller Fukuoka.
Efter att ha gjort några sökningar på biljetter blev det tydligt att enkelresor är galet dyra.

Om det dyker upp bonusbiljetter från Tokyo till Arlanda kan jag ringa och lägga till det på den redan befintliga bokningen där jag använde 2-4-1 vouchern?
 

Big Birger

Medlem
Fick tag i bonusbiljetter i businessclass från Arlanda-Tokyo i April nästa år.
Dock bara enkelbiljetter för frun ,lilla sonen och mig.

Söker nu hemresa och antingen från Tokyo eller Fukuoka.
Efter att ha gjort några sökningar på biljetter blev det tydligt att enkelresor är galet dyra.

Om det dyker upp bonusbiljetter från Tokyo till Arlanda kan jag ringa och lägga till det på den redan befintliga bokningen där jag använde 2-4-1 vouchern?
Ja, det ska funka.
 
Fick tag i bonusbiljetter i businessclass från Arlanda-Tokyo i April nästa år.
Dock bara enkelbiljetter för frun ,lilla sonen och mig.

Söker nu hemresa och antingen från Tokyo eller Fukuoka.
Efter att ha gjort några sökningar på biljetter blev det tydligt att enkelresor är galet dyra.

Om det dyker upp bonusbiljetter från Tokyo till Arlanda kan jag ringa och lägga till det på den redan befintliga bokningen där jag använde 2-4-1 vouchern?
Som tidigare nämnts är det inga problem att ändra en enkel till tur&retur. Det finns dock en fallgrop, om du bokar en resa med en 2-4-1 voucher som går ut sista december 2019 så kan du inte ändra resan efter årsskiftet. Värt att tänka på.
 

Fredah

Medlem
Eftersom det är så långt fram i tiden så är det enda du kan "kräva" avbokning med full återbetalning. Sök lite själv efter alternativa resvägar där det finns awards och föreslå dem.

Jag förstår, tack för snabbt svar. Om det hade varit närmare inpå hade dom gått med på ombokning till revenue då? Eller är detta en risk man ”får ta” med awards?

Jag hittade tillgänglighet på austrian via VIE till CPH så jag ringde Tallinn igen och försökte ändra till den. De bekräftade tillgänglighet men sa att det bara är tillgängligt för nya bokningar och att de inte kunde ändra till den. Jag fattar ärligt talat inte vad dom menar med det, fick bara återbetalning eller behålla 10h väntetid på IAD som alternativ. Tog en chansning och ringde ”vanliga SAS”, det förstod inte vad problemet var till att börja med så de flyttade tillbaka mig till så som jag bokade från början. Nu är det bara att hålla tummarna att dom inte bokar om mig igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen