Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Flixflex

Medlem
Vad gäller rörande ombokning av returresa efter att resan påbörjats om det blir ändringar i schemat? Måste jag ta flygbolagets erbjudande eller kan jag boka in en nytt alternativ? Resan hit var i first, retur i business. Vore ju kul om returen gick att boka om i first pga förändringen.
 

squeezen

Medlem
Vad gäller rörande ombokning av returresa efter att resan påbörjats om det blir ändringar i schemat? Måste jag ta flygbolagets erbjudande eller kan jag boka in en nytt alternativ? Resan hit var i first, retur i business. Vore ju kul om returen gick att boka om i first pga förändringen.
inte 100 på vad du menar, med "pga förändringen" men en påbörjad resa går inte att ändra på.

Skulle det vara irrops som är anledning till ändring så bokar de om dig till likvärdigt alternativ, här kan du vara med och påverka men kan inte "byta upp" dig även om du är villig att betala fler poäng för det. kanske de erbjuder nåt bolag eller rutt som tar mer tid än något annat du hellre vill ha, då kan det vara bra att ha fakta på alternativ. Har du tur dock så finns inga bonusplatser kvar för dem att boka om dig på utan du bokas in i en revenue klass och kommer således att få poäng på flighten hem, så se till att regga (bonus)korten samt spara boarding kort för ev efter registrering.

Enda chansen till first är väl vid incheckning på flygplatsen om du kan köpa upp dig i så fall. Alternativt att alla likvärda business alternativ är slut så bolaget tvingas boka in dig i first..men den chansen är minimal om ens existerande.
 
Last edited:
Till din fördel är ORD en av de lättare destinationerna så håll ständig utkik på platser efter du fått voucher. Kan vara så att du kan göra en ny bokning vid sidan innan du avbokar nuvarande.

Håll koll 123 dagar (har jag för mig, men dubbelkolla tråden om sas business biljetter) innan avresa och framåt.

Edit; länk till tråden http://www.businessclass.se/forum/threads/när-släpps-sas-awardbiljetter.28295/page-8

Tack till dig (och övriga i detta superba forum) så har jag rätt bra koll. Vilket innebär att jag kollar varje dag på awardsplatser dit. Vi är 5 personer och i nutid är inbokade på 3 olika dagar, det är intet ngt problem för oss.
Dom andra har sina vouchers klara från förra året, jag är bara lite sen i starten med Amex.

Det är egentligen inget problem om jag inte kan boka om denna resa just, då har jag en underbar anledning till en awardsresa till. :D
 

palmen

Moderator
Vad gäller rörande ombokning av returresa efter att resan påbörjats om det blir ändringar i schemat? Måste jag ta flygbolagets erbjudande eller kan jag boka in en nytt alternativ? Resan hit var i first, retur i business. Vore ju kul om returen gick att boka om i first pga förändringen.
Om det nu blir en ändring som du inte kan åka så bokas du troligtvis om till något annat likvärdigt, det ska nog till väldigt mycket omständigheter om du då skulle bokas om i First.
Det är ju väldigt sällan det blir så stora förändringar att man inte kan åka på en hemresa, risken är ju att man går förlänga/förkorta resan lite.
 

philky

Medlem
Någon som vet om man kan ringa vanliga SAS-numret för ÄNDRINGAR av bokningar med Amex-voucher? Förr har jag bara provat att boka en helt ny resa, men blev då hänvisad till Tallinn. Kom just upp vad som verkar vara en First
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen