Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Homer

Medlem
Avbokade en bonusresa med SAS igår och fick alla poäng återbetala omedelbart, och pengarna på kontot idag. Riktigt snabbt.

Stor skillnad mot i princip alla andra bolag!

och jag har en bonusresa avbokad den 11:e mars där jag så sent som i går fick höra att det är 6 veckors väntetid för återbetalning.

Så jag håller med om att det är Stor skillnad mot i princip alla andra bolag!
för andra bolag hanterar ärenden allteftersom de kommit in.
 

palmen

Moderator
Och jag har en avbokad resa från en 24 mars och en från den 6e april som jag ännu inte fått några pengar återbetalda för. Visar ju på bristerna hos SAS, allt sker manuellt utan någon som helst respekt för kön av ärende.
Var det en sas bonusresa eller en star allaince bonusresa? Kan ju vara stor skillnad i dessa då de troligtvis inte hanteras på samma sätt. Möjligt att det går per automatik för sas egna bonsuresor medan det är manuellt arbete för bonusresor från andra bolag.
 
Var det en sas bonusresa eller en star allaince bonusresa? Kan ju vara stor skillnad i dessa då de troligtvis inte hanteras på samma sätt. Möjligt att det går per automatik för sas egna bonsuresor medan det är manuellt arbete för bonusresor från andra bolag.
Det var SAS bara. Jag pratade med dom igår, och en låg inte rätt i kön, den andra skall snart betalas. Och allt var manuellt, har ingen anledning att misstro honom med tanke på hur slumpmässigt det verkar vara.
 
och jag har en bonusresa avbokad den 11:e mars där jag så sent som i går fick höra att det är 6 veckors väntetid för återbetalning.

Så jag håller med om att det är Stor skillnad mot i princip alla andra bolag!
för andra bolag hanterar ärenden allteftersom de kommit in.
Bad du de kolla ditt ärende? Min ena avbokning hade inte hamnat rätt, så hade jag inte ringt hade jag inte fått några pengar alls. Jag har fått tillbaka poängen, men kollade och fick inget avbokningsmail, så det visar nog att kundtjänst hade rätt.
 

Homer

Medlem
Bad du de kolla ditt ärende? Min ena avbokning hade inte hamnat rätt, så hade jag inte ringt hade jag inte fått några pengar alls. Jag har fått tillbaka poängen, men kollade och fick inget avbokningsmail, så det visar nog att kundtjänst hade rätt.


Jodå "ligger i kön" de kommenterade även när och hur det var avbokat, samma sak sa de för 2 veckor sedan men då var det bara 3-4 veckor hanteringstid.
Fast om de lägger nya ärenden först i kön så är det inte så svårt att förstå att hanteringstiden för gamla
hela tiden blir längre..
 

palmen

Moderator
Bad du de kolla ditt ärende? Min ena avbokning hade inte hamnat rätt, så hade jag inte ringt hade jag inte fått några pengar alls. Jag har fått tillbaka poängen, men kollade och fick inget avbokningsmail, så det visar nog att kundtjänst hade rätt.
Kan ju vara så att de fått till en lösning nu på att avbokar man idag så kommer det ske automatiskt, gjorde man det för 1 månad sedan var det manuell rutin. Det lär vi dock aldrig få svar på.
Trist med alla som väntar på att få tillbaka poäng/pengar just nu i vilket fall.
 

Robert flysas

Moderator
Och jag har en avbokad resa från en 24 mars och en från den 6e april som jag ännu inte fått några pengar återbetalda för. Visar ju på bristerna hos SAS, allt sker manuellt utan någon som helst respekt för kön av ärende.

SAS jobbar just nu med resor som är avbokade 10/3 så sakta men säkert så kommer pengarna (och ev. poäng) Det kommer troligen gå snabbare snart pga flygen började ställas in runt denna tid och det går då snabbare att betala ut. Dock fel tråd, beröm skall det vara här, men tänkte göra denna uppdatering eftersom många har samma funderingar.
 
Toppen