Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

ekf

Medlem
Tvekar lite om vilken tråd detta hamnar i, men det hamnar här ändå.

Jag reste i början av juni till Hong Kong i SAS Plus. Tyvärr tyckte inte WiFi-systemet att jag var berättigad till kostnadsfri access. Fick lite hjälp av en i CC, men hen glömde bort mig och jag gav upp och betalade istället. På vägen hem fungerade det återigen inte, så jag betalade direkt istället för att krångla med CC.
Registrerade ett ärende när jag kom hem, men hade missat att bankuppgifterna skulle vara med IBAN, jag hade angett dem som vi gör för inrikesöverföringar.
Fick svar efter 74 dagar (lite väl långt, ja), där jag ombads komplettera uppgifterna med IBAN, fick sedan svar en timme senare att pengarna var på väg. Dagen efter satt pengarna på kontot.
 

palmen

Moderator
Stort tack till gate personalen på AGH som fick med mig på den tidigare SK178 istället för att vänta drygt 1h på nästa sas flight. Plus och diamond hjälpte nog.

Dock mindre imponerad av de ute vid checkin som blint hävdar att det var helt fullt trots att sas sålde biljetter till flighten. Är 8 tomma platser ombord nu, ytterst tveksamt om 9 pers aldrig dök upp.
 

Once56

Medlem
Herr @Once56 åkte från Luleå till Arlanda i morse 8,15 för vidare transport till Ö-vik. Kort transfer, men genomgående biljett. Dockade på T5 (som vanligt denna sommar) och blev av crew anmodad att gå via Sky city till T4 istället för att åka med transferbussen. Gjorde så, men hade lite otur i sec på T4 då en rullstol skulle kontrolleras mkt noggrant före honom. När han kommer ner till bussgaten (30) hade den precis stängt. ”Du får ta nästa plan” sa gatepersonalen. Då nästa plan till Ö-vik gick 18,15 var inte detta en option vilket herr @Once56 vänligt förklarade. Det hela slutade med att sagde gatepersonal själv skjutsade herr @Once56 till planet som var parkerat på plattan borta vid USA-gaterna på T5. Snyggt hanterat tycker jag.
 

Robert flysas

Moderator
När jag flyger med min systerson som nu är 10 år brukar vi flyga ihop en hel del under varje år. Nu senast var crew så glada att höra Hampus berätta att vi bara flyger med SAS för ni är bäst och även att vi flyger extra ibland för att han vill flyga SAS ATR72. Vi började när han var 3 år och sen har han blivit som mig, när jag var liten. När vi landade på Arlanda sa crew efter det dom brukar säga, ”tack även till Hampus som gjorde en fint jobb idag” (han hjälpte till att samla in flaskor i Plus där vi satt) det var verkligen roligt. Precis då filmade jag inte, vilket jag brukar, som minne.
 
Toppen