henke12
Medlem
Jag gillar -600!Skönt när -600 äntligen försvinner. Jag har alltid valt bort den aktivt när andra avgångar finns. Håller med om att CRJ är ett bättre alternativ.
10A/F ftw!
Jag gillar -600!Skönt när -600 äntligen försvinner. Jag har alltid valt bort den aktivt när andra avgångar finns. Håller med om att CRJ är ett bättre alternativ.
Bättre climb rate och högre service cieling ån övriga 737 or i flottan.
Visa bifogad bild 79630 Visa bifogad bild 79631
Mr. Steele har aldrig fel...Jag gillar som sagt också -600
Däremot får du backning på att det är högre service ceiling.
B737 NG (600/700/800/900) går alla upp till FL410
Gällande climbrate är jag inte heller helt övertygad. Har inga fakta där utan går på min rutin efter 8 år som flygledare.
Min känsla där är att -700 stiger bäst. (Helt utan fakta som sagt utan endast känsla)
Finns säkert andra som är bättre lämpade att komma med fakta
Hur kan vi lösa det här!?Dags att klura på en bc träff på sista flighten?
SAS var launch-customer (inte konstigt med tanke på den togs fram för och åt SAS). Beställning gjordes 1995 och första leverans var 1998. Har för mig det blev totalt 33 grisar när alla blev levererade. Endast 66 flygplan av denna modell byggdes, så den är verkligen exklusiv/ovanlig.Det är inte utan att det känns lite sorgligt. Mitt intresse för flyg vaknade ungefär när NGrna kom till SAS och skulle vara ett stort lyft jämfört med DC-9 som var arbetshästen då, så de har funnits med och varit definierande för min bild av SAS i stort sett hela tiden. Nu är det klart att de inte känns lika moderna och fräscha efter tjugo års tjänst, men de är ju fortfarande den sista länken till för-Airbus-tiden. Särskilt klappar nog hjärtat för lilla grisen också för den känns nästan ikoniskt SAS och sålde väl inte särskilt bra till andra bolag? Trist att den inte blev lite lyckad som man kanske hoppades på, men likväl ett flygplan med mycket charm tycker jag.
Finns ju "flygnördar" som kommer till Skandinavien för att flyga just detta plan.SAS var launch-customer (inte konstigt med tanke på den togs fram för och åt SAS). Beställning gjordes 1995 och första leverans var 1998. Har för mig det blev totalt 33 grisar när alla blev levererade. Endast 66 flygplan av denna modell byggdes, så den är verkligen exklusiv/ovanlig.
Jag är väl rätt ensam här om att gilla just 736.