Senaste nytt

SAS aktier

Jag köpte 400 aktier endast för rabatten. Betalade då 2k för 400 aktier. Precis under värsta krisen.

Bokade en resa till alicante för 5 pers och fick 1400 i rabatt.

Nu vette17 hur mkt aktierna är värda men jag ser det som att snart är kostnaden betald med rabatt och allt utöver är vinst

mvh börshajjen :)
 

FFS

Medlem
Hur mycket rabatt får man som aktieägaren på t.ex. ARN-EWR och ARN-CPH?
I dagsläget kostar 400 aktier 5500.
Kan man se det som en bra investering bara efter att ha rest några gånger?
 

Kristofer

Medlem
Jag har utnyttjat svängningarna i SAS för lite daytrading, vilket funkat bra. Men aktien är riskfylld både på lång och kort sikt.. Inget jag skulle putta in stora pengar i.
 

Valley

Medlem
Ja det här är onekligen ett intressant ämne. Jag sålde också av mina SAS vid ca 14 kr.

Att gå in igen och med större summor kommer att vara (eller inte vara) ett lätt beslut.

Köp mina. Har inga skrupler på att ta dina peningar :rolleyes:
Spikat upp skiten på dass, så kanske jag kan använda dem till något nyttigt någon gång i framtiden.

Dessvärre är jag övertygad om att tåget gått för SAS-Aktien för lång tid framåt. Du skulle passat på när krisen var som hårdast.
Finns betydligt intressantare placeringar om det är risktagande du är ute efter. Men detta är nog lite fel forum för sådant
 
Vad tror ni om SAS preferensaktie som snart noteras? Någon som ska köpa? Hur stor är chansen att SAS konkar eller får stora likviditetsproblem?

Själv planerar jag att köpa en liten post vid noteringen. 10% årlig direktavkastning passar min inriktning bra.
 
Toppen