Senaste nytt

SAS Airbus 320 NEO

AntonL

Medlem
Flygit med NEO några gånger nu och gillar den starkt måste jag säga. Kul för SAS att få in lite nya fräscha plan.
Visst är det så att USB uttaget bara fungerar i luften (i.e när motorerna snurrar på högvarv) ? Eller är det jag som har haft sjukt otur och haft glappande usb uttag varje gång?
 

thh

Medlem
Om man vill teståka kärran, hur går man tillväga för att hitta en inrikesflight med A320neo? Finns det någon linje som den kör regelbundet eller byter dom runt?

Alla mina ARN-CPH och CPH-ARN sedan november har varit i A320neo, och det borde inte kosta mer än en inrikesflygning och har en flygtid ca 50-55min, så där skulle jag säga att chansen är rimligt stor.

Jag gillar den helt klart mycket mer än 737an som de flög med innan, jag gillar sätena bättre (tycker de är hårdare, men till gengäld lite mer utrymme i alla riktningar) men framförallt mycket tystare. Jag har aldrig använt USB-laddaren, men strax före klockan 10 har min telefon 59% batteri kvar så det är väl en bra ide. Jag gillar att klaga på saker SAS gör, för jag vet att de oftast gör fel, men detta inköp är ändå något jag är oerhört nöjd med.
 

igelkotten

Medlem
Flygit med NEO några gånger nu och gillar den starkt måste jag säga. Kul för SAS att få in lite nya fräscha plan.
Visst är det så att USB uttaget bara fungerar i luften (i.e när motorerna snurrar på högvarv) ? Eller är det jag som har haft sjukt otur och haft glappande usb uttag varje gång?

De flesta bolag med USB-uttag som jag åkt med brukar inte aktivera de förrän man är uppe i luften. Det är nog kanske lite som att man släcker belysningen vid takeoff...
 

NotRyan

Medlem
De flesta bolag med USB-uttag som jag åkt med brukar inte aktivera de förrän man är uppe i luften. Det är nog kanske lite som att man släcker belysningen vid takeoff...
Jag tycker att USB-uttagen alltid är aktiverade, till skillnad mot vanliga uttag som inte fungerar förrän uppe i luften.
 

igelkotten

Medlem
Jag tycker att USB-uttagen alltid är aktiverade, till skillnad mot vanliga uttag som inte fungerar förrän uppe i luften.

Ah okej, kanske är det så. Jag tror jag buntade ihop usb och vanliga uttag. På SAS-flighten var det hur som helst avstängt tills vi var på marschhöjd, och stängdes av igen inför landning.
 

Agö

Medlem
Ah okej, kanske är det så. Jag tror jag buntade ihop usb och vanliga uttag. På SAS-flighten var det hur som helst avstängt tills vi var på marschhöjd, och stängdes av igen inför landning.
Det är korrekt, så har det varit på mina 10+ ben med 320NEO (avstängt alltså).
 

marbe166

Medlem
Det verkar vara förseningar i leveranserna, varken SE-DOX eller SE-DOY har levererats trots att de enligt listorna skulle levererats 25JAN och 08FEB. Enligt flightradar24 har inget av planen heller testflugits nyligen (testreg: DOX = F-WWBS, DOY = D-AVVT).
 

lorimar

Medlem
Det verkar vara förseningar i leveranserna, varken SE-DOX eller SE-DOY har levererats trots att de enligt listorna skulle levererats 25JAN och 08FEB. Enligt flightradar24 har inget av planen heller testflugits nyligen (testreg: DOX = F-WWBS, DOY = D-AVVT).
Jag är bokad med familjen på MMX-ARN SK110 imorgon eftermiddag (fredag den 17 februari), och enligt SAS är det en Airbus 320 Sharklet som ska flyga oss. Blir kanske en sen equipment change...
 
Toppen