Senaste nytt

SAS Airbus 320 NEO

Timmy

Medlem
Ska åka inrikes nu i januari, på ena stäckan står det airbus industries sharklets 320, är det då neon som jag kommer åka med?
 

Lauda 777

Medlem
Premiäråkte den igår. Mycket fin! Det som imponerade mest var den låga ljudnivån. Satt på 12A nödutgång.

Måste vara stor skillnad för personalen med så pass mycket lägre ljudnivå jmf. B73*.
 
Om man vill teståka kärran, hur går man tillväga för att hitta en inrikesflight med A320neo? Finns det någon linje som den kör regelbundet eller byter dom runt?
 

Agö

Medlem
Om man vill teståka kärran, hur går man tillväga för att hitta en inrikesflight med A320neo? Finns det någon linje som den kör regelbundet eller byter dom runt?
Här är de fyra kärrorna från 29 december och framåt.

LN-RGL - Airbus A320-251N - SAS - Flightradar24 (har såvitt jag kan se gjort en vända inrikes, Stockholm-Kiruna-Stockholm)

LN-RGN - Airbus A320-251N - SAS - Flightradar24 (verkar inte ha gjort någon vända inrikes)

LN-RGM - Airbus A320-251N - SAS - Flightradar24 (samma som LN-RGN)

LN-RGO - Airbus A320-251N - SAS - Flightradar24 (samma som LN-RGN och LN-RGM)

Din bästa chans är därför sannolikt inte inrikes utan snarare t.ex. Stockholm-Köpenhamn eller Stockholm-Oslo. Leta efter A320 med sharklets på sas.se.
 

fly4fun

Medlem
Om vi tittar närmaste 7 dagarna i januari så är det förutom CPH och OSL dessa destinationer och datum som gäller för A320neo. En enda inrikesflight vad jag kan se.
CDG 9,10
TXL 5
LIN 11
AGP 6,9
PMI 6,8
KRN 6
LHR 10,12
MAN 11
 

El0

Medlem
Fick flyga denna igår CPH-ARN. Mycket trevlig kärra , och betydligt tystare. Lyckades till och med somna.
 
Toppen