Senaste nytt

SAS Airbus 320 NEO

Robert flysas

Moderator
Till Admin: Jag har tillåtelse av fotografen att dela fotot med credit: Pascal Weste. Mycket trevlig planespotter som tar bra bilder, ta en titt om ni är på den sidan.

D73704E6-1260-466E-9DA7-CA21A4DFCD09.jpeg


7C0F23AB-8A3F-4DE1-A1CA-03AF887567C3.jpeg
 
Last edited:

KalleSus

Medlem
Hälften alltså. Bara fasa ut samtliga 737: or redan nu istället för till 2023 och ersätt med resterande neos: ar allteftersom de kommer in.
Det krävs väl lite mer än bara nya maskiner för att ersätta allt SAS-flyg i Norge. Till exempel utbildad personal.
Nu kommer dock den första Airbusen att sättas in i Norge. Det inleds den 3:e augusti och den kommer huvudsakligen att flyga från Oslo till Stavanger, Bergen och Trondheim.
 

Tobbe.O

Medlem
Det krävs väl lite mer än bara nya maskiner för att ersätta allt SAS-flyg i Norge. Till exempel utbildad personal.
Nu kommer dock den första Airbusen att sättas in i Norge. Det inleds den 3:e augusti och den kommer huvudsakligen att flyga från Oslo till Stavanger, Bergen och Trondheim.

Verkar varit lite smygpremiär nu den 24;e då SE-ROG som första A320Neo och Airbus plan flög inrikes i Norge till Bodö ;):) Blir ett lyft för norsk inrikes när Neon nu börjar användas även där! :)

Screenshot_20200726-085219.png
 

KalleSus

Medlem
Verkar varit lite smygpremiär nu den 24;e då SE-ROG som första A320Neo och Airbus plan flög inrikes i Norge till Bodö ;):) Blir ett lyft för norsk inrikes när Neon nu börjar användas även där! :)

Visa bifogad bild 112032
Ska vi vara riktigt petiga så var premiären redan den 23:e när SE-ROG flög upp som SK6261 till Oslo för att sen göra en ToR till London.
Men visst, 24:e var första dan på norsk inrikes.
SE-ROG är kvar i Norge och har flugit ytterligare en sväng till London och idag en ToR Oslo - Edinburgh.
Det jag undrar lite över är om de här svängarna med SE-ROG utförs av SAS Norge eller om det är utlånad besättning och maskin från Köpenhamn?
Det ryktas ju (på norska Flyprat) om att det blir den nylevererade SE-RUA som kommer att placeras i Oslo och att den ska flygas dit den 30:e.
Sen ansluter SE-RUB som ju snart ska levereras (fortfarande spekulation).
 

Tobbe.O

Medlem
På flightradar24 ses idag SE-RUB flyga inrikes i Norge... Mig veterligen har SE-RUB inte levererats ännu från fabrik...? Eller visar det fel på flightradar? Borde vara SE-RUA?
 

KalleSus

Medlem
På flightradar24 ses idag SE-RUB flyga inrikes i Norge... Mig veterligen har SE-RUB inte levererats ännu från fabrik...? Eller visar det fel på flightradar? Borde vara SE-RUA?
Det är SE-RUA.
Flightradar har rört till det. Vad det beror på får de väl reda ut - om inte förr så när SE-RUB levereras, vilket väl borde ske vilken dag som helst.
Dessutom har FR24 felregistrerat överföringen till Oslo från Stockholm som en "tomflygning" - SK9222 när den i själva verket gick som ordinarie SK491 med passagerare. Tiderna på FR24 stämmer dock.

Den intresserade undrar förstås vilken maskin som tog återturen till Stockholm (SK488) igår?
Då kan jag "avslöja" att det var OY-KBR (Airbus 319) som under helgen gjorde ett par extrasvängar till Nice enligt schemat ARN - NCE - CPH (lördag) och CPH - NCE - OSL (söndag).
 
Toppen