Senaste nytt

SAS Airbus 320 NEO

011430121

Medlem
Är det rad 12 som är nödutgångsplatser på nya planen? Hur är dessa platser, är det stor skillnad mot en vanlig plats?
Japp rad 12 är den bästa nödutgångsraden, det går att fälla ryggstödet en aning, rad 11 är även det nödutgång. Vet inte hur många tum det skiljer mot en "vanlig plats"
 
Kollade lite starter i morse och SAS A320NEO kom flygandes över mig. 50% noice reduction stämmer mycket väl lät det som, den hördes ju knappt.
Skärmavbild 2016-12-26 kl. 13.34.10.png
 

maswan

Medlem
Japp rad 12 är den bästa nödutgångsraden, det går att fälla ryggstödet en aning, rad 11 är även det nödutgång. Vet inte hur många tum det skiljer mot en "vanlig plats"

Subjektiv upplevelse av att det var en dryg dm luft mellan mitt knä och stolen framför, jämfört med ungefär en fingerbredd luft i de normala raderna. Men jag hade ingen tumstock med mig. :)
 

Agö

Medlem
Subjektiv upplevelse av att det var en dryg dm luft mellan mitt knä och stolen framför, jämfört med ungefär en fingerbredd luft i de normala raderna. Men jag hade ingen tumstock med mig. :)
Rimligt om du jämför med sardinburkarna som Boeing rullar från Stockholm och Oslo.
 
Toppen