Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-Haneda, stänger Narita

Göran C

Medlem
Tittar nu på en SAS-biljett till Tokyo och för första gången blir det då Haneda efter många gånger med Narita. Funderar kring fast track; är det så att man i SAS Business och/eller med guldkort helt saknar tillgång till fast track på Haneda? Som det verkar blir ju även utbudet av lounger mindre här. Samt för mig som alltid bor i Ueno blir det också en sämre förbindelse till och från flygplatsen när det snabba och relativt billiga KeiSei Skyliner faller bort. Så för mig blir det nog lite sämre än tidigare.
 

dino_81

Medlem
I dagsläget finns endast ANA Premium incheckning (Gold Track-ish) med dedikerad fast track i inrikesterminalen. Ingen Gold Track/Fast Track för Star Alliance Gold+ i utrikesterminalen.

Dock i regel korta köer där men med fler avgångar kanske köerna ökar och då är det nog inte omöjligt med en Gold Track (och motsvarande för oneworld).

Tittar nu på en SAS-biljett till Tokyo och för första gången blir det då Haneda efter många gånger med Narita. Funderar kring fast track; är det så att man i SAS Business och/eller med guldkort helt saknar tillgång till fast track på Haneda? Som det verkar blir ju även utbudet av lounger mindre här. Samt för mig som alltid bor i Ueno blir det också en sämre förbindelse till och från flygplatsen när det snabba och relativt billiga KeiSei Skyliner faller bort. Så för mig blir det nog lite sämre än tidigare.
 

Fidde

Medlem
Tittar nu på en SAS-biljett till Tokyo och för första gången blir det då Haneda efter många gånger med Narita. Funderar kring fast track; är det så att man i SAS Business och/eller med guldkort helt saknar tillgång till fast track på Haneda? Som det verkar blir ju även utbudet av lounger mindre här. Samt för mig som alltid bor i Ueno blir det också en sämre förbindelse till och från flygplatsen när det snabba och relativt billiga KeiSei Skyliner faller bort. Så för mig blir det nog lite sämre än tidigare.

Åkte från HND i dec på business award, första sträckan med Air china till PEK och jag och polaren kunde använda fast track. Osäker på om det var biljetten eller EBG som var viktigt.
 

Tobbe.O

Medlem
Då var det äntligen dax! :)

Premiär idag för SK983 till Tokyo Haneda! :)

Screenshot_20230329_121438_Flightradar24.jpg
 

Johan F

Medlem
Flyger till HND den 7:e april och går jag in på SAS hemsida och försöker boka så finns det 1 plats i Plus och 1 plats i Business kvar, helt fullt i GO. Har förvisso varierat över den senaste tiden men kul och positivt att SAS fyller planet.
 

bvs

Medlem
Flyger till HND den 7:e april och går jag in på SAS hemsida och försöker boka så finns det 1 plats i Plus och 1 plats i Business kvar, helt fullt i GO. Har förvisso varierat över den senaste tiden men kul och positivt att SAS fyller planet.

Det är ju också högsäsong med cherry blossom och närmar sig påsk när folk är lediga. När vi åker i juni är det lågsäsong med mycket regn och där är det fortfarande väldigt tomt (vägrar dock att åka mitt i sommaren). Som alltid vore det kul och veta vilken kabinfaktor SAS anser som lönsamt, speciellt nu med den extra flygtiden.
 
Toppen