Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-Haneda, stänger Narita

palmen

Moderator
I Sas-bokningen kan man välja Narita och Haneda som olika "destinationer" med initialt ganska stora prisskillnader. Först är Haneda märkbart dyrare för att sedan bli ganska billig under sommaren. Att komma lite närmare stan för 4000 kr tycker jag är ganska tveksamt. Eller är det nyare plan man betalar för?
Nu vet jag inte vilka datum du tittar men Tokyo är alltid väldigt dyrt under våren när det är körsbärsblommning, det har absolut inget med Haneda/Narita att göra. Efter det blir det lite billigare och brukar sedan bli dyrare under sommaren igen. Är dessutom ett OS som påverkar en hel del i år.
 

Sullon

Medlem
Nu vet jag inte vilka datum du tittar men Tokyo är alltid väldigt dyrt under våren när det är körsbärsblommning, det har absolut inget med Haneda/Narita att göra. Efter det blir det lite billigare och brukar sedan bli dyrare under sommaren igen. Är dessutom ett OS som påverkar en hel del i år.

Men det är samma tidpunkter.
 

Attachments

  • Screenshot_2020-01-04-13-53-43-201_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2020-01-04-13-53-43-201_com.android.chrome.jpg
    38,7 KB · Visningar: 191

Tonton

Medlem
Men det är samma tidpunkter.


Det där har en ganska enkel förklaring.

1. SAS har lagt till Tokyo Haneda på på sin lågpris kalender eftersom att de ska börja flyga dit
2. SAS har ännu inte börjat sälja sina direktflighter dit i januari/februari/mars
3. Baserat på punkt 1 och 2 så visar lågpriskalendern SK-metall på NRT och någon sorts codeshare på HND . Det är därför det är en sådan prisskillnad.

edit: Nu ser jag att resultaten de ger dig på HND är CPH-PEK med SK och därefter PEK-HND med CA.
 
Last edited:

eliee

Medlem
Sedan ska man inte glömma golden week i slutet på april - början på maj i Japan som också brukar vara dyrt. Som någon ovan nämnde är vår och sommar generellt dyrt vad gäller turer till Japan, särskilt så i år i samband med OS.
 

Alf

Medlem

LSH

Medlem
De har schemalagt en (1) flygning till Narita i augusti med A350. Någon som vet varför?

CPH-NRT 9/8 och hem dagen efter.
 
Toppen