Är det inte så att om man får en slot någonstans så innebär det inte bara att man får lov att flyga till/från den flygplatsen utan den är också bunden till en viss avgångs/ankomst tid?
Om det är på det viset så vet ju ANA redan idag hur deras tidtabell skulle se ut. Att det inte kommuniceras borde väl i så fall innebära att man ännu inte bestämt sig för om det bara ska vara säsongslinje och inte heller vilka dagar man vill flyga.
Det finns självfallet flera parametrar att fundera på innan man bestämmer sig för detta, men den hoppfulla sidan inom mig tänker att det kanske också är så att man diskuterar med SAS om att möjligen dela upp linjen mellan sig, att man typ tar 3 dagar var eller liknande.
Om SAS skulle göra så, kanske man kan tänka sig att man flyger de övriga dagarna i veckan till Sydkorea. Det är ju ungefär lika långa avstånd.
Det har ju trots allt pratats om ARN-NRT och en linje till Sydkorea ett tag, och detta hade ju kunnat vara en ganska bra kombination att starta med, tycker jag. Det skulle ju också passa bra att sätta i omlopp med USA linjerna, beroende på vilka slottider man fått, så klart.