Senaste nytt

Sas återupptar flera destinationer

Senator

Moderator
Och med det ryker avgångarna till EWR & ORD från Arlanda. Risken är nu en total koncentration till Köpenhamn av alla långlinjer.

Jag vet inte om vi kan dra den slutsatsen när vi talar om en produktion som går från typ 2-3% av kapacitet till 5-7% (vild gissning procentuellt). Det är nästan bara norsk och svensk inrikestrafik som har varit igång. Det är svårt att bedöma vilka linjer som finns kvar överlag nu. Jag skulle nog inte sätta kaffet i halsen ännu.
 
Last edited:

Ricci

Medlem
Här kommer uppdateringarna i trafiken i text, så slipper man klicka på länken.

Uppdateringar i trafikprogrammet juni 2020


Från 1 juni

ARN-SFT Stockholm - Skellefteå

Från 2 juni

CPH-AAR Köpenhamn - Århus

Från 8 juni

CPH-AMS Köpenhamn - Amsterdam

CPH-BGO Köpenhamn - Bergen

CPH-SVG Köpenhamn - Stavanger

SVG-ABZ Stavanger - Aberdeen

ARN-HEL Stockholm - Helsingfors

ARN-TKU Stockholm - Åbo

ARN-MMX Stockholm - Malmö

ARN-KLR Stockholm - Kalmar


Från 10 juni

CPH-EWR Köpenhamn - New York

CPH-ORD Köpenhamn - Chicago


Från 15 juni

ARN-AGH Stockholm - Ängelholm
Det lär inte bli en start av ARN - AGH då Ängelholmsflygplats läggs ner.
Peab lägger ner driften av Ängelholm Helsingborg Airport tills vidare - Peab
 

jacoph

Medlem
Ängelholms flygplats kommer dock hålla öppet i sommar.

Vi kommer (under vår uppsägningstid) att hålla flygplatsen öppen under hela sommaren. SAS meddelade igår att de avser börja flyga i begränsad omfattning fr o m 15 juni, vilket naturligtvis är positivt för hela regionen.
Vår förhoppning är att behovet av flygresor till/från Ängelholm snabbt kommer att öka igen, och att det då finns förutsättningar för att återstarta vår verksamhet.

Coronapandemin slår ut vår flygplats tills vidare (det går dock att flyga hela sommaren) - Ängelholms-Helsingborg Airport
 

Plus

Medlem
Då kanske det blir en återstart av linjen till Halmstad istället? De två flygplatserna ligger på ungefär samma avstånd som Arlanda och Bromma.

AGH låg ju bra till och har ett stort upptagningsområde. Både Halmstad och Helsingborg är ju nära. För Helsingborgsbor måste det bli bättre att åka till Sturup nu?
 
Jag är lite konfunderad över flighter från ARN till Malmö. När de släppte biljetter i veckan bokade jag 8.10 från Arlanda en tisdag efter midsommar och hem 19.25 två dagar senare.
Nu när jag sökte samma dagar igen finns inte flighterna, då har de ändrat till morgonflyg från Malmö och kvällsflyg från Sthlm. Men jag har inte fått något meddelande om att mina flighter är borta.

lite konstigt också att det står att det ska ta 1.35 mellan Malmö och Arlanda.
 

Tobbe.O

Medlem
OY-KBE (A321) och OY-KAM (A320) har luftat vingarna efter många dagar på marken! Trafikstart närmar sig förhoppningsvis! :)

Screenshot_20200530-190540.png

Screenshot_20200530-190530.png
 
Toppen