Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Senator

Moderator
Vår augustiresa ARN-BGO fick en B737-700 för ungefär tre veckor sedan. Jag ringde SAS förra veckan men det var goddag man yxskaft.

Men under helgen knallade det till i mailen med en automatisk ombokning till den bästa möjliga byten i OSL. Precis de avgångar vi vill ha.

Ibland funkar alltså systemen.
 

Rebel

Medlem
Nu är mina flighter, obokbara om jag vill köpa dom jag redan har.
Är det ett tecken på att dom fundera på att ställa in. Det är inte 737. Men dom kan inte ha fyllt helt helt plan.
Tänker jag fel ??
 

011430121

Medlem
Nu är mina flighter, obokbara om jag vill köpa dom jag redan har.
Är det ett tecken på att dom fundera på att ställa in. Det är inte 737. Men dom kan inte ha fyllt helt helt plan.
Tänker jag fel ??
Gå in på Expertflyer så kan du få en uppfattning, du kan ju även se på SAS hemsida och se seatningen på din avgång.

Fick igår två avbokning och dessa har stått som A320-100/200 avgång första veckan i juli
SAS har tidigare lagt utresan 5 timmar och nu med en CRJ-900 returen tidigare lagt 6 timmar och även den nu med en CRJ-900
Har förstått att de skulle ändrats genom att ha kollat på SAS hemsida och sett hur få sittplatser som var bokade.
 

011430121

Medlem
Gå in på Expertflyer så kan du få en uppfattning, du kan ju även se på SAS hemsida och se seatningen på din avgång.

Fick igår två avbokning och dessa har stått som A320-100/200 avgång första veckan i juli
SAS har tidigare lagt utresan 5 timmar och nu med en CRJ-900 returen tidigare lagt 6 timmar och även den nu med en CRJ-900
Har förstått att de skulle ändrats genom att ha kollat på SAS hemsida och sett hur få sittplatser som var bokade.
Nu rättar jag mig själv, läste slarvigt returen går dagen efter bokningen, den blir nu16 timmar senare.
 

Maja

Medlem
Fick den "nya" varianten = A319 på vår flight MXP-CPH den 6/8 för flera månader sedan, som sedan ändrades tillbaka till A320Neo.

Nu fick jag en ombokning och ändring av schemat på utvägen den 2/8.

Ombokad till SK443 GOT-CPH kl 09:40 och sedan vidare med SK687 CPH-MXP kl 15:00-17:05 som är med A319...

Söker jag på SAS.se så finns inte SK687 att boka med avgångstid kl 15:00, däremot kl 17:10-19:15 med exakt samma flightnummer.

Direktkärran GOT-CPH är helt inställda och går inte alls.

Lutar mer och mer mot avbokning då vi förlorar hela måndagen som det är nu och dessutom är inbokad på en flight som ej går den tiden.
 

Big Birger

Medlem
Planerar att flyga från Arlanda till Malmö 13/7 på morgonen, och hem från Malmö 15/7. Ska spela golf med några kompisar i 3 dagar. Bokade först flighten hem vid 17-tiden, men bokade raskt om till 19:20 då jag såg att flygplanstypen var "A319" vid 17 men "Canadair Regional Jet 900" vid 19:20.

Kollade nu, och det finns inte spår av någon flight vid 17-tiden. Bara 19.20-flighten finns kvar.

Tur? Nej, åter igen. Det är inte tur. Det är BC-kompetens. :)
 

Tur-Ture

Medlem
Jaha...då är det 737-700 utan winglets från OSL till KEF den 28/7 (med spärrad mittrad). Kollar jag SAS hemsida så har dom inget direktflyg längre till KEF den 28/7. Nu känns det inte lika bra längre. Fick ingen avisering från SAS om detta utan såg det när jag kollade appen.


...och nu blev resan en dag kortare då SAS bokade om utresa till den 29'e via OSL istället för bokade 28'e. Märkligt eftersom det finns massor av platser via CPH (revenue dock) den 28'e, hade det inte varit det naturliga att dom bokat om vi CPH då...Nåväl, sitter i telefonkö sedan 15 minuter nu, ger det 15 till, sen får jag försöka i morgon istället.
 

Tobbe.O

Medlem
Fick den "nya" varianten = A319 på vår flight MXP-CPH den 6/8 för flera månader sedan, som sedan ändrades tillbaka till A320Neo.

Nu fick jag en ombokning och ändring av schemat på utvägen den 2/8.

Ombokad till SK443 GOT-CPH kl 09:40 och sedan vidare med SK687 CPH-MXP kl 15:00-17:05 som är med A319...

Söker jag på SAS.se så finns inte SK687 att boka med avgångstid kl 15:00, däremot kl 17:10-19:15 med exakt samma flightnummer.

Direktkärran GOT-CPH är helt inställda och går inte alls.

Lutar mer och mer mot avbokning då vi förlorar hela måndagen som det är nu och dessutom är inbokad på en flight som ej går den tiden.

Tre av fyra A319 är nu åter i drift så de finns absolut med i trafik programmet! :)

(I nuläget utgår samtliga från Köpenhamn men det kan snabbt ändras).
 

Maja

Medlem
Tre av fyra A319 är nu åter i drift så de finns absolut med i trafik programmet! :)

(I nuläget utgår samtliga från Köpenhamn men det kan snabbt ändras).
Det vet jag att de är, men på en flight som ej går att boka och som har samma flightnummer någon timme senare får iaf mig att tänka att detta är en spökflight.
 
Toppen