Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Även jag har fått en 737-700 på första benet av GOT-ARN-KRN i mars. Än så länge lever hoppet om att flyget kommer att gå och att resten av resan går att genomföra mtp världsläget... Det är också en efterlängtad skidresa...
Samma situation alltså. Känns ju som en väldigt lång framförhållning att ställa in / sätta in 737-700 två månader innan på en inrikes. Problemet är ju att det finns inte så många alternativ, för eventuellt ta bilen i och för sig.

Hela resan är ju väldigt osäker just nu, men vi kan avvakta ytterligare 1,5 månader innan ett beslut tas.
 

ekf

Medlem
Problemet är ju att det finns inte så många alternativ, för eventuellt ta bilen i och för sig.
Jag har suttit och spånat på att (som förstahandsalternativ) ta nattåget istället, och då boka en egen kupé då vi är några stycken som åker tillsammans.. Problemet är att alla inte är så tågsugna, men får ha det som backup. Alternativt egen bil, men det är inte jättelockande.
 
Vet inte om det finns en separat tråd för longhaul, men det togs ju upp tidigare i tråden.
Jag råkade idag boka en longhaul ARN-EWR i början av mars - blev så glad när jag såg god tillgänglighet. Tänkte inte på att det var A340-layout vid sätesval, men mycket riktigt står den som A340-300. De säljer fortfarande platser (för pengar iaf) till den, och seatmap var varken tom eller full.
Oklart om den kommer avgå, men börjar ana oråd.
 

011430121

Medlem
Vet inte om det finns en separat tråd för longhaul, men det togs ju upp tidigare i tråden.
Jag råkade idag boka en longhaul ARN-EWR i början av mars - blev så glad när jag såg god tillgänglighet. Tänkte inte på att det var A340-layout vid sätesval, men mycket riktigt står den som A340-300. De säljer fortfarande platser (för pengar iaf) till den, och seatmap var varken tom eller full.
Oklart om den kommer avgå, men börjar ana oråd.

SAS flyger från CPH, om du har möjlighet att komma in i USA eller var din slutliga destination är, så tror jag möjligheten att ni kommer att bokas om via CPH till EWR är stor.
4 månader är i dessa tider långt fram, det kan hända mycket under denna tid.
Lycka till och självklart håller du oss uppdaterad.
 

Maja

Medlem
Vet inte om det finns en separat tråd för longhaul, men det togs ju upp tidigare i tråden.
Jag råkade idag boka en longhaul ARN-EWR i början av mars - blev så glad när jag såg god tillgänglighet. Tänkte inte på att det var A340-layout vid sätesval, men mycket riktigt står den som A340-300. De säljer fortfarande platser (för pengar iaf) till den, och seatmap var varken tom eller full.
Oklart om den kommer avgå, men börjar ana oråd.
Där sa du något! Jag fick idag en ombokning då de ställt in alla plan GOT-CPH fram till slutet på mars. Jag blev därför ombokad via ARN. Ser nu att det är A340-300! Med andra ord, den flygningen lär ju inte bli av i mitten på februari!

De säljer massa biljetter, såväl för poäng som pengar. Ja, ja, jag är ytterst tveksam till om vi kommer iväg på sportlovet, men låter den stå kvar ett tag till för att se hur det utvecklar sig.
 

palmen

Moderator
Där sa du något! Jag fick idag en ombokning då de ställt in alla plan GOT-CPH fram till slutet på mars. Jag blev därför ombokad via ARN. Ser nu att det är A340-300! Med andra ord, den flygningen lär ju inte bli av i mitten på februari!

De säljer massa biljetter, såväl för poäng som pengar. Ja, ja, jag är ytterst tveksam till om vi kommer iväg på sportlovet, men låter den stå kvar ett tag till för att se hur det utvecklar sig.
Haha, en 340 på GOT-ARN, det måste jag säga är ytterst ovanligt och igår skickades ju sista till "slutgiltig förvaring" så de kommer ju inte flyga mer för SAS. Ta en screenshot för "bevis" om sas tjaffsar framöver, redan nu står det ju rätt klart att de eventuellt ställer in den flighten (om de inte byter flygplanstyp).
 

ekf

Medlem
Även jag har fått en 737-700 på första benet av GOT-ARN-KRN i mars. Än så länge lever hoppet om att flyget kommer att gå och att resten av resan går att genomföra mtp världsläget... Det är också en efterlängtad skidresa...
Igår kom så ombokning till slut. Från ca 1h väntan på ARN till 3h. Men surast i kråksången är väl ändrad avgång till 07:30 från 09:40, en ganska avsevärd ändring om man som jag har en bit att resa till GOT.
Väljer dock att se ljust på det, att vi blev ombokade till något som faktiskt fortfarande är schemalagt istället för att bara ha blivit avbokade...
 

Maja

Medlem
Haha, en 340 på GOT-ARN, det måste jag säga är ytterst ovanligt och igår skickades ju sista till "slutgiltig förvaring" så de kommer ju inte flyga mer för SAS. Ta en screenshot för "bevis" om sas tjaffsar framöver, redan nu står det ju rätt klart att de eventuellt ställer in den flighten (om de inte byter flygplanstyp).
Förlåt min slarvighet, det är ARN-EWR som de har bytt till 340! Så även hemresan den 20/2 EWR-ARN.
 

Maja

Medlem
Igår kom så ombokning till slut. Från ca 1h väntan på ARN till 3h. Men surast i kråksången är väl ändrad avgång till 07:30 från 09:40, en ganska avsevärd ändring om man som jag har en bit att resa till GOT.
Väljer dock att se ljust på det, att vi blev ombokade till något som faktiskt fortfarande är schemalagt istället för att bara ha blivit avbokade...
Och jag gick från en 9:40-flight till en vid 6-snåret och sedan en väntetid på 5,5h innan flyget till EWR. Blev ombokning till dagen innan, men tror inte den flygningen blir av alls då de redan nu satt in 340 på långa benet över Atlanten... :eek::rolleyes:

Med andra ord så tror inte SAS på någon trafik alls från Landvetter till Kastrup och de tror inte heller särskilt mycket på sina longhaul till New York heller om 3 månader.
 
Toppen