Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

Liten varning: även fast SAS mailar att sätena är bekräftade så stämmer det kanske inte. Ringer man till Turkish så säger de att man har andra säten än ex 1E och 1F som SAS lyckats seata/requesta.Ringde SAS igen och en tjej rotade ganska mycket och sa att SAS kan aldrig seata och bekräfta en annan carriers seating, bara requesta. Så nu står det 1E och 1F på oss på mail och SAS sajt, men TK säger 2D och 2G (och G finns ju inte överhuvudtaget på deras egen seatmap...) Riktig vilda västern.
Verkligen en riktig soppa. Jag fick inget bekräftelsemail alls när SAS fixade seatingen men ser rätt platser i Turkish appen så hoppas det stämmer där.
 

Matore

Medlem
Verkligen en riktig soppa. Jag fick inget bekräftelsemail alls när SAS fixade seatingen men ser rätt platser i Turkish appen så hoppas det stämmer där.
Lite OT men hur får du in bokningen i appen? Min bara stökar och hindras av ett felmeddelande om tidtabellsändring. På hemsidan kan jag bara köra manage booking, inte spara bokningen
 
Lite OT men hur får du in bokningen i appen? Min bara stökar och hindras av ett felmeddelande om tidtabellsändring. På hemsidan kan jag bara köra manage booking, inte spara bokningen
Jag får inte upp min bokning på Turkish hemsida alls. Får bara felmeddelande där. I appen kör jag med Turkish PNR men sen måste jag ange efternamn och e-ticketnumber på alla varje gång. Även om jag kryssar i att den ska spara bokningen i appen så gör den inte det.
 

Matore

Medlem
Jag har fått lite inside om härvan med alla blockade F säten. Det är en känd bugg hos dom och de kämpar tydligen rejält med det och den felaktiga seat mapen men det jobbas på en lösning. Men den informationen har ju uppenbarligen ingen på TK kundservice. De fortsätter ju att hävda att det inte finns några G och att A och D är uuuuutmärkta couple seats.
 

JacobG

Medlem
Fick det här svaret från deras kundservice senare idag, se bifogad bild. Inte för att jag har några större förhoppningar om någon snar lösning på detta, men för första gången var det någon jag varit kontakt med hos Turkish som bekräftade att A och D inte är couple seats.
 

Attachments

  • EC02A7E7-5FE6-470D-9752-8F0B317721B3.jpeg
    EC02A7E7-5FE6-470D-9752-8F0B317721B3.jpeg
    60,8 KB · Visningar: 390

malmokalle

Medlem
Nu kan man äntligen logga in på Turkish hemsida när man har en awardbokning. Det måste vara, som nämnt tidigare av TS, Turkish PNR och SAS biljettnummer skall knappas in utan bindestreck.

När det gäller B787 så är seatmappen fortfarande fel men på min andra flight gick det utmärkt att byta platser.
787.jpg
 

Gus

Medlem
Lite OT men hur får du in bokningen i appen? Min bara stökar och hindras av ett felmeddelande om tidtabellsändring. På hemsidan kan jag bara köra manage booking, inte spara bokningen
Ser det ut så här för dig? Jag kommer inte heller inte i appen. Gjorde det för några veckor sen men nu helt kört.
20191122_030131.jpg

Nu kan man äntligen logga in på Turkish hemsida när man har en awardbokning. Det måste vara, som nämnt tidigare av TS, Turkish PNR och SAS biljettnummer skall knappas in utan bindestreck.

När det gäller B787 så är seatmappen fortfarande fel men på min andra flight gick det utmärkt att byta platser.
Visa bifogad bild 97818
Wow! Det där ser för bra ut för att kunna vara sant! :) Jag kan logga in på min bokning på Turkish hemsida men var hittar du att välja platser?
 
Toppen