Senaste nytt

Så här packar du smart

H

Holmion

Guest
Det närmar sig semestertid, och även om många flygresor blev inställda, kommer säkerligen kabinväskor att användas flitigt till weekendresor och semestrar - även om resan kanske sker med tåg eller bil. Magnus Nilsson, försäljningschef på TUMI i Norden, delar med sig av sina bästa packningstips till BusinessClass läsare. På flygresor önskar många att ta med sig…
 

ARNOLDO

Ny medlem
I senaste laget!
Många flygsällskap har aviserat att man INTE kommer att tillåta annat bagae ombord än det som får plats under ett säte. Några kommer kanske att tillåta gratis incheckning av den lilla väskan, men man tar säkert ut den avgiften på annat sätt.
Den som lever får se...
 

Berglund

Medlem
-Vi har gjort två videoklipp som vi hoppas att BusinessClass läsare kan ha nytta av inför sin nästa packning.
Är det här ett betalt ”samarbete” med Tumi? I så fall borde det väl märkas upp som just annons eller reklam?!

Ovan nämnda filmer är mer till för att visa upp och marknadsföra packningspåsar och packningskuber, det vill säga att dessa är reklamfilmer för Tumiprodukter. Filmerna är ju inte heller på något sätt vare sig gjorda i Sverige eller på något särskilt sätt ”för businessclass läsare” utan är förproducerade reklamfilmer, mest troligtvis för den amerikanska marknaden.
 

Gizmokvack

Medlem
@Berglund
Jag tror att själva tipsen till oss läsare låg i texten. Där låg flertalet tips till affärsresenärer. Håller dock med dig att är det reklam/samarbete måste det helt klart förtydligas.

Och till ämnet.. Packpåsar?
Jag är själv ingen affärsresenär utan när jag reser gör jag det i egenskap av turist. De enda "packpåsar" jag använder är necessär och påse runt träningsskor.
Smutstvätt brukar också få åka ner i en klassisk plastpåse.
Jag kan inte riktigt se hur en packpåse prevents wrinkles.
 
@Berglund
Jag tror att själva tipsen till oss läsare låg i texten. Där låg flertalet tips till affärsresenärer. Håller dock med dig att är det reklam/samarbete måste det helt klart förtydligas.

Och till ämnet.. Packpåsar?
Jag är själv ingen affärsresenär utan när jag reser gör jag det i egenskap av turist. De enda "packpåsar" jag använder är necessär och påse runt träningsskor.
Smutstvätt brukar också få åka ner i en klassisk plastpåse.
Jag kan inte riktigt se hur en packpåse prevents wrinkles.
Packpåsar, framförallt sådana med kompressionsmöjligheter, ser faktiskt till att skjortor och byxor inte blir skrynkliga,. Sedan jag började använda dem för många år sedan har jag aldrig behövt stryka eller lämnat in något för pressning när jag reser.

Och angående reklam, att man skriver att det är försäljningschefen på TUMI som berättar om tipsen tycker jag är tillräckligt tydligt.

Det borde ju inte komma som någon överraskning för någon på det här forumet att man packar bäst genom att köpa en massa prylar med ett bonusgrundande kort under någon kampanj...;) Vilket är mitt standardangreppssätt för allt förresten, hela livet är en materialsport :D
 

ekf

Medlem
Det borde ju inte komma som någon överraskning för någon på det här forumet att man packar bäst genom att köpa en massa prylar med ett bonusgrundande kort under någon kampanj...;) Vilket är mitt standardangreppssätt för allt förresten, hela livet är en materialsport :D
Nej nej. Man packar bäst genom att boka en resa med flera anslutningar prick på MCT och checka in en tom resväska. Sedan shoppar man loss med sitt poänggivande kort på destinationen och får allt tillbaka på försäkringen.. ;)

Ps. Jag uppmuntrar inte det beskrivna beteendet... men det ger många poäng/kr...
 
Toppen