Senaste nytt

Rickard Gustafson lämnar SAS

Åtminstone som en interimslösning. Nu har Svenska och Danska regeringen ökad kontroll över bolaget efter omstruktureringen, så det är de två som kommer att få utse en ny kronprins.
Kanske Isabella Lövin ligger bra till då...hon lämnar snart regeringen och flyger alltid business class
 
Är det forfarande så att uppgörelsen är att är det svensk VD så är styrelseordförande dansk och om det blir en dansk VD så ska styrelseordförande vara svensk? Eller är det något jag inbillat mig?
SAS har haft danska styrelseordförande i närm
Om de utser Dan Eliasson till ny VD så ökar sannolikheten för riktig Business till Kanarieöarna markant. Så jag tror åtminstone några skulle glädjas åt detta ;)

Hoppas den nya VDn sätter in A321LR på Las Palmas!
 

jacoph

Medlem
Kommer Vagn Sørensen kanske tillbaka efter att ha fått ta skulden och avgå efter kartellen med Maersk Air 2001?
 

Alf

Medlem
Som flera andra här hoppas jag på att man inför A321LR till LPA, hoppas kan man ju:rolleyes:

Jag hoppas vidare på att en ny Vd på SAS återskapar en ”riktig” business klass inom Europa i enlighet med de övriga stora bolagen. SAS har ju lyckats införa en mycket bra service och serviceutbud på långlinjerna, så visst kan man. Det är ju inte alls för komplicerat,
- bättre mat på bricka och förpassa boxen till världens ände
- blocka mittstolen i business
- ta med den goda serviceandan från långlinjerna

Detta koncept har tidigare fungerat på SAS och kommer att fungera igen.
 

011430121

Medlem
Onsdagens Svenska Dagbladet har en artikel med rubriken ”turbulens väntar SAS nya VD” skrivit av Tomas Augustsson om SAS sökande efter en ny VD

Källa SvD
eSvD

Finns även en artikel i SvD en intervju med Wilhelm Tersmeden, ordförande på bolagets svenska pilotfack
eSvD
 
Toppen