Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

imartin

Medlem
Jag fick ett mejl för några dagar sedan angående ändringar i Revoluts terms of condition i samband med en kommande tjänst "rewards" (om jag inte minns fel så var det namnet). Det lär nog bli någon slags bonus program. Det kan bli spännande. Jag har tipsat rätt många om Revolut och tycker att det vore roligare om man kan få något tillbaka för att värva :)
 

Fidde

Medlem
Körde också premium direkt och beställde både två premiumkort, som ska vara Mastercard, och gratiskortet för att få ett Visa så man har backup om det är problem med MC och Amex inte accepteras.
Gratiskortet kom idag och dem andra ska komma imorgon. Åker till Polen nästa helg så blir till att testa, har förstått att Amex inte accepteras på så många ställen där tyvärr.
 
Jag har inte lyckats verifiera min identitet. MItt pass räknades tydligen itne som att det var utfärdat av en nationell myndighet (har vanligt svensk pass). Provade därför med körkortet och har inte fått svar på 3 dygn.

Revolut har även gått ut med att deras in-app chat är trasig och dom har sedan igår inaktiverat möjligheten att chatta med dom på facebook/messenger. Läser man kommentarerna på facebook har de flesta samma problem. Kan man verkligen lita på detta bolag med sina pengar?

Ni som beställt premium, vad fick er att gå på premium istälelt för bas? Är det pga högre ATM uttag eller att det är mastercard istället för visa?
 
Last edited:

lucasd

Medlem
Signade upp idag, beställde två premium-kort.

Finns det någon anledning att beställa ett gratiskort också, för mer än Visa-delen? Har inte varit med om att MasterCard inte har fungerat.
 

Myllys35

Medlem
Jag har inte lyckats verifiera min identitet. MItt pass räknades tydligen itne som att det var utfärdat av en nationell myndighet (har vanligt svensk pass). Provade därför med körkortet och har inte fått svar på 3 dygn.

Revolut har även gått ut med att deras in-app chat är trasig och dom har sedan igår inaktiverat möjligheten att chatta med dom på facebook/messenger. Läser man kommentarerna på facebook har de flesta samma problem. Kan man verkligen lita på detta bolag med sina pengar?

Ni som beställt premium, vad fick er att gå på premium istälelt för bas? Är det pga högre ATM uttag eller att det är mastercard istället för visa?

Vid en snabb bakgrundskoll så ser det ut att vara ett seriöst bolag. Revolut, som utgår från Storbritannien, verkar inte ha några egna tillstånd, men är anknutna till andra finansiella bolag som har nödvändiga tillstånd. Ett av dessa är ETFmatic Limited som finns i FI:s företagsregister med tillstånd för portföljförvaltning m.m. Även Revolut finns med i FI:s företagsregister.

En del andra bokagskopplingar som går att hitta via de brittiska tillsynsmyndigheterna är fintechbolaget Pensionbee och återbäringssidan Topcashback UK.

Jag tror således att du kan sova hyfsat gott med några tusenlappar hos bolaget ;)
 
För mig funkade körkortet det tog 5 min

Jag tog premium för jag ville få snabb leverans av kortet och ser inte att 2000kr räcker så långt...

Men jag lämnar inte så mycket pengar på kortet...

Jag tittar under Business Terms of Service | Revolut

Så verkar det vara 50000kr/mån och ATM 2000kr/mån som är gratis.

Utöver det 0.5% respektive 2% på uttag. Påslaget på kursen på helger är 0.5-2% beroende på vilken valuta.
 
Vid en snabb bakgrundskoll så ser det ut att vara ett seriöst bolag. Revolut, som utgår från Storbritannien, verkar inte ha några egna tillstånd, men är anknutna till andra finansiella bolag som har nödvändiga tillstånd. Ett av dessa är ETFmatic Limited som finns i FI:s företagsregister med tillstånd för portföljförvaltning m.m. Även Revolut finns med i FI:s företagsregister.

En del andra bokagskopplingar som går att hitta via de brittiska tillsynsmyndigheterna är fintechbolaget Pensionbee och återbäringssidan Topcashback UK.

Jag tror således att du kan sova hyfsat gott med några tusenlappar hos bolaget ;)

Tack för att du delar med dig av dina kunskaper att kolla upp bolag, uppskattat.
 

Mr.cake

Medlem
Mitt kort kom igår. Tog ca 1 vecka från beställning till brevlådan. Första köpet gjordes idag utan några anmärkningar. Gillar appen och gillar konceptet. Finns absolut potential att växa till något stort! Men, höjer ett varningsfinger. De har en 4-siffrig pin-kod för att logga in i appen alt ditt fingeravtryck för telefonen. Kommer man in där, då är det i stort sett bye bye. Du kan ändra pin-kod, frysa kortet, skapa nytt virtuellt kort direkt osv. Önskade att det var 6-siffrig kod som bank-ID och så vitt jag vet finns inte den möjligheten.
 
Toppen