Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

McFace

Medlem
Nu ska man kanske inte jinxa grejer, men har själv inte behövt validera en enda gång. Man undrar nästan vad ni gör som inte jag gör...

De hänvisar till att de inte ser nya uppladdningen när jag snackar med support så jag tror inte det handlar om vad vi gör om de inte är så att de ljuger.
 

MLG55

Medlem
Vad har ni erat revolut kort till egentligen? Läser och läser men blir inte riktigt klok på detta.
Har tankat från MC när det är dubbla poäng kampanjer, men vad gör ni av alla pengar som hamnar på revolut?

För om jag sen använder det för köp i butiker får jag ju inga eurobonuspoäng så själva tankningen blir ju då +-0 :eek:
Eller tänker jag fel här?

Kan tänka mig det är bra för att ta ut pengar i utlandet eller plockar ni ut dem i bankomat i Sverige, hur gör ni?
Nu kör jag Nordeas kort som underliggande i curve som då är kopplat till mitt bankkonto, så när jag gör GBIT med curve på dubbla poäng helger så kommer de in igen på kontot så man kan betala sin MC:s faktura.

OT
I plånboken just nu ligger Nordea, Norwegian, MC Premium, Amex Elit, Revolut, Curve

Ligger aldrig på hotel och reser gör jag endast på min semester. Allt handlar om att få så mycket Eurobonuspoäng som möjligt. Hade i september sprängt 300K med Amex och fixat mina Vouchers, kom precis på att efter jag uppnått målet med Amex borde man ju fokusera på MC och göra GBIT och få 30p istället för Amex 20 :rolleyes:
Nån som har kommentar om det? Nåt mer kort man borde ha kanske :D
Tacksam om nån kan reda ut mina frågetecken
 

Tonton

Medlem
Vad har ni erat revolut kort till egentligen?

Jag använder mitt kort till det mesta i vardagen. Primärt var tanken att enbart använda det på semestern, men det har sedan blivit ett kort jag använder allt oftare i vardagen. Gillar också att jag har tillgång till både Mastercard + Visa i ApplePay (och fysiskt kort såklart).

För om jag sen använder det för köp i butiker får jag ju inga eurobonuspoäng så själva tankningen blir ju då +-0 :eek:
Eller tänker jag fel här?

Ja, du tänker fel. Du har ju redan fått poängen för din "spendering". Om du däremot har Revolut Metall, som jag, då får du även cashback på dina spenderingar på kortet. Utöver att Revolut Rewards erbjuder vissa förmåner.

Kan tänka mig det är bra för att ta ut pengar i utlandet eller plockar ni ut dem i bankomat i Sverige, hur gör ni?
Detta är definitivt förmånligt gentemot att exempelvis ta ut direkt med kreditkortet...
 
Har tankat från MC när det är dubbla poäng kampanjer, men vad gör ni av alla pengar som hamnar på revolut?

För om jag sen använder det för köp i butiker får jag ju inga eurobonuspoäng så själva tankningen blir ju då +-0 :eek:
Eller tänker jag fel här?
Jag tänker mig att det är ”go forward in time”, om man får dubbla poäng när man laddar men inga när man spenderar.
 

Doffart

Medlem
Jag använder mitt kort till det mesta i vardagen. Primärt var tanken att enbart använda det på semestern, men det har sedan blivit ett kort jag använder allt oftare i vardagen. Gillar också att jag har tillgång till både Mastercard + Visa i ApplePay (och fysiskt kort såklart).



Ja, du tänker fel. Du har ju redan fått poängen för din "spendering". Om du däremot har Revolut Metall, som jag, då får du även cashback på dina spenderingar på kortet. Utöver att Revolut Rewards erbjuder vissa förmåner.


Detta är definitivt förmånligt gentemot att exempelvis ta ut direkt med kreditkortet...
Toppar du upp kortet med kreditkort varje månad? Aldrig varit något strul från utgivaren? :)

Vilka förmåner har du mest nytta av metall planen?
 

MLG55

Medlem
Ja, du tänker fel. Du har ju redan fått poängen för din "spendering". Om du däremot har Revolut Metall, som jag, då får du även cashback på dina spenderingar på kortet. Utöver att Revolut Rewards erbjuder vissa förmåner.

Det är just det här jag inte riktigt får ihop. Det är ju som @gastronaut säger att man får poängen lite i förväg istället :Dpoängen är ju egentligen densamma som om jag bara gjort alla köp med MC

Jag har faktiskt också metall (var mest en kul grej att jag tog det) och gick in och kollade kontot, då jag nu inte använt det så mycket hade jag ändå fått 23 kr i cashback:D
 
Last edited:

mha321

Medlem
Det är just det här jag inte riktigt får ihop. Det är ju som @gastronaut säger att man får poängen lite i förväg istället :Dpoängen är ju egentligen densamma som om jag bara gjort alla köp med MC

Jag har faktiskt också metall (var mest en kul grej att jag tog det) och gick in och kollade kontot, då jag nu inte använt det så mycket hade jag ändå fått 23 kr i cashback:D

Du tankar upp det när det är dubbla poäng, och använder det sedan när det inte är dubbla poäng. Därmed får du ju just dubbelt så många poäng som om du bara gjort köpen direkt med MC.
 
Revolut kontaktade mig häromdagen i appen med en undersökning om huruvida jag skulle använda mitt kort och konto mer eller på annat sätt om de skulle omfattas av insättningsgaranti...

Jag blev ganska förvånad och tycker att det är märkligt - jag har förutsatt att de omfattas av detta i och med banktillståndet, men jag har väl ärligt talat säga att jag inte har kollat upp hur det står till. Oavsett så sjönk Revolut rejält i anseende för mig...

Har någon mer av er fått undersökningen? Hur ställer ni er till att kontona inte skulle omfattas av insättningsgarantin?
 

MLG55

Medlem
Du tankar upp det när det är dubbla poäng, och använder det sedan när det inte är dubbla poäng. Därmed får du ju just dubbelt så många poäng som om du bara gjort köpen direkt med MC.

Ha ha ha:D:D:D så klart, min hårddisk var inte riktigt med idag, behöver rensa lite tror jag
 
Toppen