Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

obs

Medlem
Utmärkt sätt att få SEB kort, som ger ut SAS Mastercard, att blockera dig från att i framtiden kunna ladda på Revolutkortet, eller för all del göra några andra transaktioner som de klassificera som "kontantuttag" i sitt system.
Det är absolut inte tanken att ladda många 10.000 tals kronor på Revolut för man vill ju inte heller ha för många pengar parkerad i sådana företag. Jag vill inte heller att SEB sätter stopp för det.
 

intuition

Medlem
Funkar virtuella, icke-engångskort (jag har inte betalprenumeration) likadant? Funkar det inte i så fall att sätta en (väldigt låg) utgiftsgräns på kortet per månad och på så sätt i praktiken spärra det?
Att sätta en låg utgiftsgräns fungerar utmärkt, iaf på fysiska kort. (Har aldrig gjort det på virtuella kort. Jag har flera fysiska kort, så jag kan fördela goda och onda.) Belopp över gränsen blir "Declined".
 
Funkar virtuella, icke-engångskort (jag har inte betalprenumeration) likadant? Funkar det inte i så fall att sätta en (väldigt låg) utgiftsgräns på kortet per månad och på så sätt i praktiken spärra det?

Att sätta en låg utgiftsgräns fungerar utmärkt, iaf på fysiska kort. (Har aldrig gjort det på virtuella kort. Jag har flera fysiska kort, så jag kan fördela goda och onda.) Belopp över gränsen blir "Declined".
Ja, men problemet är att dom ändå har ”rätt” att dra pengar av dig så länge det rör sig om en subscription. Det betyder att Revolut låter dom dra pengar från ditt kort ändå, om dom visar underlag att du ingått avtal med dom och inte betalat. På exakt samma sätt som dom i mitt fall debiterade ett redan avslutat kort.
 

intuition

Medlem
Fick världens underligaste enkät från revolut nyss. De säger
Om du har några minuter över vill vi gärna veta din åsikt om vad som fungerar och vad vi kan göra för att förbättra din upplevelse
Men enkäten har bara två frågor: Hur troligt är det att du skulle rekommendera Revolut till vän/kollega ? (1-5)
och
Något mer vi bör veta? (öppen fråga)

Jag förväntade mig att få svara på diverse frågor om olika aspekter av tjänten, men i grund och botten samlar de alltså bara in ett betyg på om man vill rekommendera eller ej.
 

intuition

Medlem
Fick världens underligaste enkät från revolut nyss.
....
Börjar tro att det var en s.k. engagemangs-enkät, dvs en enkät som "smarta" marknadsföringspersoner gör för att skapa engagemang hos kunden. Själva enkät-svaren kastar man bort, för syftet med enkäten är bara att få kunden engagerad. Teorin är nämligen att om man får kunden att känna att de kan påverka något så ökar lojaliteten, oavsett om kunden råskäller eller lovprisar produkten.

Jo, jag är väl lite cynisk, men det är prick en månad tills mitt års-abonnemang på premium måste sägas upp för att det inte automatisk ska förnyas ett år till. En nonsens-enkät där jag uppmanas att berätta fritt på svenska (!), som bara slumpmässigt råkar trilla in just nu..? nja.
 

Berglund

Medlem
Jo, jag är väl lite cynisk, men det är prick en månad tills mitt års-abonnemang på premium måste sägas upp för att det inte automatisk ska förnyas ett år till. En nonsens-enkät där jag uppmanas att berätta fritt på svenska (!), som bara slumpmässigt råkar trilla in just nu..? nja.
Då får vi vara cyniska båda två. Jag fick också ”enkäten” med samma korta två frågor men jag har aldrig betalat för Revolut utan har nöjt mig med gratisversionen som duger gott för mina behov.
 

joakgarp

Medlem
Nu har jag tömt mitt Revolut och begärt att mina 20 000 kr flyttas över till mitt Swedbank-konto. Revolut får återkomma när de har infört 1% återbäring på sina kort. Annars ser jag ingen vinst med att använda deras kort.

Får se om Revolut nekar mig överföringen till mitt svenska bankkonto. Det har ju hänt innan och vissa har fått sitt konto avstängt med frysta pengar.
 
Toppen