Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

A87

Medlem
SJ MasterCard funkar men inte Komplett kortet. Gissningsvis skulle nog NC kortet också funka, samt andra kort inom SEB koncernen, med 10000/24000 kr begränsningen (eller hur?).
Det tror jag absolut. Jag vill bara inte ha allt hos SEB Kort. Tänker att de då ser hela engagemanget vad gäller alla revolut-överföringar.
 

intuition

Medlem
Jag har försökt reda ut det här med avgifter för överföringar. De har inte precis skapat en enklare produkt...
Men det här får jag fram från Personliga avgifter för Standard-konto | Revolut SE . I listan över avgifter finns 4 kategorier av överföringar:

Local payments in your base currency
Ska förstås som alla överföringar i SEK till konton i Sverige
Gratis för alla

Cross-border payments within the SEPA region in EUR and SEK
Ska förstås som överföringar i SEK/EUR till konton utanför Sverige men inom SEPA
Gratis för alla

Cross-border payments outside the SEPA region
Ska enligt förklaringen förstås att inkludera alla överföringar som inte täcks ovan, och som inte är med SWIFT
Standard: Första gratis, därefter 6kr/st
Premium, Metall: Gratis


Payments sent via SWIFT
Den här är kategorin låter lite konstig tycker jag, är inte överföring till Sverige i SEK också SWIFT?! Hursomhelst, deras förklaring är att den här ska förstås som alla överföringar till ett land i en valuta som inte är landets officiella.
Standard: 35SEK för USD överföring och 60SEK för alla andra valutor
Premium, Metall:
Gratis en gång, därefter 35SEK för USD överföring och 60SEK för alla andra valutor



OBS!
I e-post texten som flera har kopierat in tidigare i tråden står att den första överföring varje månad är kostnadsfri. Så står det inte alls i avgifts-texterna, utan istället t.ex. "Din första är kostnadsfri och sedan kostar de 6 kr vardera"
 

Robert flysas

Moderator
Tack för svar alla! Robert? Hur gör du? Byter du miles & more till eurobonus? Kan man det?

Det går att använda poängen och använda dom hos SAS om man vill (bokar via Lufthansa) eller inom Star Alliance. Jag kör SAS EB Mastercard men ibland Lufthansa för att komma upp i poäng som räcker till bonusresan man vill göra t.ex.
 
  • Gilla
Reactions: A87

Samosaguas

Medlem
Revolut har nu lanserat cashback i UK. Kommer tydligen till andra länder de närmaste veckorna.
BD4C4081-BF8F-4748-BC2C-DCA7DC4A8167.png
 

Tonton

Medlem
Donerar man 35 SEK till ILGA Europe, en grupp som arbetar för LGBTI-människors rättigheter, så kan man just nu införskaffa sig detta flashiga kortet.

Jag slog genast till - och denna pryder nu min ApplePay.

Blir perfekt med ett nytt Visa-backup till mitt Revolut Metal, som i sin tur är utgivet av Mastercard.

IMG_2172.PNG
 
Toppen