Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Bankiren

Medlem
Är det bara jag som stör mig på de eviga app-uppdateringarna som ändrar användar-gränssnittet?
Ena veckan ska man dra i sidled för att hitta sina konton, andra veckan ska man använda en meny.
Widgetarna, som är enda stället där man har hyfsad översikt över vad man har, flyttas runt och göms.

Är det någon som vet om man kan se alla sina konton på ett ställe (dvs se en översikt på sina saldo) i senaste versionen?

Ja, det är sjukt störande. I den senaste uppdateringen har de ju dessutom förstört allt så pass mycket, genom att lägga till en massa whitespace, så att det är stört omöjligt att få en översikt av något alls.

Jag håller med. Har tyckt att de tidigare versionerna har varit helt okej, men den senaste är ju helt otroligt dålig, enligt mig.
 

Samosaguas

Medlem
Uppdatering av villkoren för Revolut:

De främsta ändringarna är:
  • Att göra dig ännu tryggare genom att lägga till mer detaljerad information i villkoren om hur vi ”skyddar” dina pengar.
  • Du känner säkert till den förtvivlade känslan av att göra en betalning och sekunder senare inse att du har uppgett fel kontouppgifter. Vi har löst detta genom att göra det möjligt för vårt supportteam att upphäva felaktiga betalningar som du gör med ett Revolut-konto.
  • Som du säkert redan vet betalar du en avgift om du växlar för mer än vår månadsgräns för kostnadsfri växling. Vi har sänkt den här gränsen till 10,000 SEK per månad (vilket vår statistik visar att de flesta inte kommer upp till ändå). Avgiften över den gränsen är fortsatt endast 0,5 %, och vi berättar för dig i förväg om vi kommer att lägga till en avgift för en växling. Våra Premium- och Metal-paket har fortfarande ingen växlingsgräns.
  • Du kommer att fortsätta dra nytta av samma interbankränta på vardagar. För växling under helgerna har vi ökat påslaget en aning för stora valutor från 0,5 % till 1 % för att täcka våra risker när marknaden förändras (vilket den har gjort en del den senaste tiden). Påslaget för övriga valutor är oförändrat – se hela listan här. (Kom ihåg att du kan undvika den här avgiften helt genom att växla på vardagar.)
  • Våra mest populära betalningstyper såsom betalningar till Revolut-användare, inrikes överföringar och överföringar i Euro inom det gemensamma eurobetalningsområdet är fortfarande kostnadsfria. Om du gör en överföring till ett konto utanför ditt land är den första betalningen varje månad fortfarande kostnadsfri men efter det tar vi ut en avgift på 6 SEK per betalning.
  • Om du gör en överföring till ett land i en annan valuta än den nationella valutan i mottagningslandet kommer vi att lägga till en avgift på 35 SEK för överföringar i USD (t.ex. amerikanska dollar till Brasilien) eller 60 SEK för överföringar som inte är i USD (t.ex. brittiska pund till Brasilien). Vi berättar alltid i förväg om vi kommer att lägga till en avgift för en överföring.
Vi har också gjort andra ändringar för att underlätta för dig. Du kan läsa allt om det i våra uppdaterade villkor.

Ändringarna kommer att börja gälla den 12 augusti 2020. Om du inte kontaktar oss innan det kommer vi att tillämpa ändringarna automatiskt. Om du vill stänga ditt konto på grund av ändringarna kan du göra det kostnadsfritt, men vi kommer att sakna dig.

Om du har frågor kan du läsa våra Vanliga frågor och svar eller kontakta vårt kundsupportteam i appen.

Om du vill få ut mer av ditt Revolut-konto kan du välja våra Premium- och Metal-paket som erbjuder obegränsad valutaväxling och ännu fler funktioner, inklusive Junior-konton, avgiftsfri handel och mer.
 
Kommunikation från Revolut via e-post

Vi har pratat med tusentals av er om hur vi kan hjälpa er att få ut mer av era pengar.

Vi vet att ni vill ha ett enklare sätt att hantera ert vardagliga spenderande på, inte bara utomlands, och att det alltid är trevligt att spara lite pengar. Därför lanserar vi nu en briljant ny app för att hjälpa er att spendera, spara och investera med oss genom Belöningar som ger er cashback och rabatter från stora varumärken. Vi kommer löpande att introducera fler fördelar!

Eftersom vi investerar i nya fördelar som ger dig mervärde varje dag har vi sett över våra funktioner och gjort några ändringar. Dessa är främst för de funktioner som du inte använder så ofta. Det innebär att vi har uppdaterat våra villkor, vilka du bör ta del av.

De främsta ändringarna är:
Att göra dig ännu tryggare genom att lägga till mer detaljerad information i villkoren om hur vi ”skyddar” dina pengar.

Du känner säkert till den förtvivlade känslan av att göra en betalning och sekunder senare inse att du har uppgett fel kontouppgifter. Vi har löst detta genom att göra det möjligt för vårt supportteam att upphäva felaktiga betalningar som du gör med ett Revolut-konto.
Som du säkert redan vet betalar du en avgift om du växlar för mer än vår månadsgräns för kostnadsfri växling. Vi har sänkt den här gränsen till 10,000 SEK per månad (vilket vår statistik visar att de flesta inte kommer upp till ändå). Avgiften över den gränsen är fortsatt endast 0,5 %, och vi berättar för dig i förväg om vi kommer att lägga till en avgift för en växling. Våra Premium- och Metal-paket har fortfarande ingen växlingsgräns.

Du kommer att fortsätta dra nytta av samma interbankränta på vardagar. För växling under helgerna har vi ökat påslaget en aning för stora valutor från 0,5 % till 1 % för att täcka våra risker när marknaden förändras (vilket den har gjort en del den senaste tiden). Påslaget för övriga valutor är oförändrat – se hela listan här. (Kom ihåg att du kan undvika den här avgiften helt genom att växla på vardagar.)
Våra mest populära betalningstyper såsom betalningar till Revolut-användare, inrikes överföringar och överföringar i Euro inom det gemensamma eurobetalningsområdet är fortfarande kostnadsfria. Om du gör en överföring till ett konto utanför ditt land är den första betalningen varje månad fortfarande kostnadsfri men efter det tar vi ut en avgift på 6 SEK per betalning.

Om du gör en överföring till ett land i en annan valuta än den nationella valutan i mottagningslandet kommer vi att lägga till en avgift på 35 SEK för överföringar i USD (t.ex. amerikanska dollar till Brasilien) eller 60 SEK för överföringar som inte är i USD (t.ex. brittiska pund till Brasilien). Vi berättar alltid i förväg om vi kommer att lägga till en avgift för en överföring.

Vi har också gjort andra ändringar för att underlätta för dig. Du kan läsa allt om det i våra uppdaterade villkor.

Ändringarna kommer att börja gälla den 12 augusti 2020. Om du inte kontaktar oss innan det kommer vi att tillämpa ändringarna automatiskt. Om du vill stänga ditt konto på grund av ändringarna kan du göra det kostnadsfritt, men vi kommer att sakna dig.

Avgifter
Personal Fees for Standard Account | Revolut

Villkor
Terms & Policies | Revolut
 

intuition

Medlem
Känns lite konstigt att samtliga försämringar drabbar "internationella" funktioner. T.ex. avgiftsfritt att betala till konton i hemlandet men betalningar till utlandet kostar 6kr st. Visst, inga större summor, men att de pillar med försämringar där Revolut ändå har varit lite unikt.

T.ex. har jag i vissa fall använt Revolut till utlandsbetalningar när det varit oförmånligt att betala direkt med kreditkort. Även med små avgifter kan det nu bli mer förmånligt att betala direkt med kortet istället för att gå via Reolut.

Allt detta för att "kunna ge oss en ny app som "hjälper oss spendera spara investera". Nja, inte vad jag behöver.
 

mha321

Medlem
Självklart är det inte för att skapa en sådan app som de drar ner på de fördelarna, utan för att de har kostat dem mer än de har tjänat, och de nu börjar få liter tryck på sig "uppifrån" att tjäna mer pengar. Det var lockpriser, och nu drar de ner på dem, inget konstigt med det. Och det finns fler personer som bara spenderar lokalt än det finns sådana som oss som spenderar mycket internationellt.

För mig ser jag det i princip bara som att gränsen nu är sänkt till 10k. Resten är relativt ointressanta förändringar för mig. Det blir snarare tvärt om -- de vill göra det enklare att hantera det "vardagliga", resultatet blir att jag helt slutar använda det till "vardagliga".

Men framförallt skickar det trista signaler om just en ändring av fokus, mer mot den lokala massmarknaden.
 

intuition

Medlem
Kan någon hjälpa mig att hitta helårspriserna på premium/metall?

Hittar bara månadspriserna och mitt nuvarande årspris på premium verkar väldigt förmånligt i jämförelse med månadspris.
 

mha321

Medlem
Kan någon hjälpa mig att hitta helårspriserna på premium/metall?

Hittar bara månadspriserna och mitt nuvarande årspris på premium verkar väldigt förmånligt i jämförelse med månadspris.
Om jag (som bara har basic) klickar "Get Premium" i appen så får jag alternativet SEK 76.99/månad alternativt SEK790/år. På metall är de 139.99/månad eller 1300/år.
 

Bankiren

Medlem
Både jag och min fru använder Revolut för att överföra lönen från Danmark, så det här drabbar ju oss dubbelt.

Får nog skapa ett gemensamt konto och överföra båda lönerna via ett Revolut-konto.
 
Toppen