Senaste nytt

Rapportera om SAS kabinservice efter 1/6 2021

Men du satt väl i Plus om du fick låda och choklad? :) Då ingår väl vatten och från Palma dessutom tre ”sponken”.
Det gjorde jag. Men med tanke på tidigare års diskussioner gällande ett glas vatten vs flaska, så visste jag inte att dom hade ändrat det till flaskor nu.
Ta samma flyg som mig, så får du mina tre ”sponken”.:D:cool: I bästa fall kanske jag tar lite vin någon gång.
 

Tomas E

Medlem
Det gjorde jag. Men med tanke på tidigare års diskussioner gällande ett glas vatten vs flaska, så visste jag inte att dom hade ändrat det till flaskor nu.
Ta samma flyg som mig, så får du mina tre ”sponken”.:D:cool: I bästa fall kanske jag tar lite vin någon gång.
Aha, när jag bett om vatten i Plus har jag fått en flaska och 50 cl stilla Aquador/33 cl Ramlösa är ju vad som står på menyn, som bör ingå för alla i Plus och för EBD i Go.
 

NotRyan

Medlem
Det gjorde jag. Men med tanke på tidigare års diskussioner gällande ett glas vatten vs flaska, så visste jag inte att dom hade ändrat det till flaskor nu.
Ta samma flyg som mig, så får du mina tre ”sponken”.:D:cool: I bästa fall kanske jag tar lite vin någon gång.
I Plus har man alltid fått hur mycket vatten man vill. Diskussionen om glas vs. flaska handlade om Minus!
 

fcx

Medlem
Här är den lådan jag fick på vägen hem från Palma samt praliner.
Och på tal om lyx. Jag fick en flaska vatten gratis både på vägen ner och hem fastän jag bara är EBG. Det ni… ;)

Visa bifogad bild 119088 Visa bifogad bild 119087

Jag är inte petig i maten, men räkor som legat ombord hela utresan för att sedan serveras på returen har potential att bli en snabb bantningskur. För SAS har väl avskaffat lokal catering i Spanien?
 

palmen

Moderator
Jag är inte petig i maten, men räkor som legat ombord hela utresan för att sedan serveras på returen har potential att bli en snabb bantningskur. För SAS har väl avskaffat lokal catering i Spanien?
De ligger väl i "kylvagnar" som håller temperatur som ett kylskåp? Så länge det inte är något fel på skåpet så ska det väl inte vara "någon fara"? Vad jag hört från crew är att dessa vagnar var mindre kul att hantera på tillbakavägen då de var iskalla, mindre skönt att då ta i metallen.
 
Toppen