Senaste nytt

Radisson Blu Royal Park - Hagaparken, vad tycker vi om det?

Henrik_B

Medlem
d622ddbf4b225799b955fb77fbbc1336.jpg


Det kändes inte helt 100%. Tack för all input!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jerixon

Medlem
Kom hit idag.
Första gången receptionen ej sett mitt CCG nummer när jag bokat på hemsidan och fick lägga in det i bokningen manuellt.
Sen ankomst och ingen recognition eller uppgradering. Första gången i år jag ej blivit uppgraderad på Radisson som CCG.
Hoppas kunna utforska gym osv. imorgon för att se om sommarens bokning med flickvännen kommer vara kvar.
Annars får det kanske bli att tänka om... Iof nära läge till Friends och där kommer Coldplay att spela vid vårt besök.

Ska kolla imorgon om det har min bokning i systemet med CCG nummer för sommaren och annars be dem lägga till det!
 

Magnus_K

Medlem
Du kör en lunch på Haga Forum alt kan ni åka till Bockholmen, ligger ganska nära. Trevligt och fin uteservering om vädret är på er sida.
Då blir din flickvän glad!
 

Elias

Medlem
Håller med om att läget kan vara trevligt, tycker däremot att själva hotellet håller lägst standard totalt sätt av Radisson Blu hotellen i Sverige.
 

jerixon

Medlem
Bara bott där en gång.
Ska ge det en chans till vid en vistelse i sommar då jag älskade gymmet och parken, så får vi se om det blir fler besök :)

Håller med om att läget kan vara trevligt, tycker däremot att själva hotellet håller lägst standard totalt sätt av Radisson Blu hotellen i Sverige.
 

Matriam

Medlem
Ett ~10tal nätter har det blivit på detta hotell men jag har aldrig riktigt lyckats gilla hotellet då jag endast varit här på affärsresor. Baren är ju inte direkt hotellets höjdpunkt och restaurangen tillhandahåller inte billiga lätta måltider utan är ju av den fisförnäma stilen. Närmaste korvkiosk är också ganska långt bort. Under sommarmånaderna uppskattar jag lättheten med att snabbt kunna kliva av flygbussen och vandra 1km till hotellet och på morgonen ta bussen som ansluter utanför hotellet.

Däremot när jag vandrat runt inne i hotellet och suttit inne på rummet så har jag känt att jag saknat min fru att dela hotellet med. Jag har även noterat att barnfamiljer och de med lite äldre barn har nog ganska mycket roligare här än vad jag som ensam resenär har. På sommaren går t.ex. bussen utanför hotellet hela vägen till skansen / gröna lund.

Som affärshotell är detta därför inte mitt förstaval utan är nu långt ner på listan, men jag kommer nog dra med mig frugan hit någon gång då de rum jag fått faktiskt är hemtrevliga och innehåller möblemang som tillhandahåller möjlighet till trevliga kvällssamtal.
 

Totopez

Medlem
Men nu är det snart slut.
Hotellet stänger den sista september. Fastighetsägaren har sagt upp både hotell- och spaverksamheten, och ska bygga om stället till en förstklassig hotellresort. Stängt i minst två år.

Samtidigt talar elaka tungor i Solna om att det ska bli flyktingboende av stället. Artikel i DN idag.

Vi får se hur det blir med nytt hotell, och under vilken flagg det hamnar. Jag lider med PB som drivit hotellet i många år, och som nu åker ut med sex månaders varsel.
 
Toppen