Senaste nytt

Rabattkoder / kampanjer till Hotell

Voyageur

Medlem
Inga "bra" rabatter för tillfället på hotels.com eller liknande "pålitlig" hotellsida? 8% på hotels.com är ju bara sådär
 

Nikje

Medlem
Brukar komma i deras nyhetsbrev då och då, ibland upp till 12 %. Numera verkar man behöva klicka därifrån..

Screenshot_20171223-151422.jpg
 
Inga "bra" rabatter för tillfället på hotels.com eller liknande "pålitlig" hotellsida? 8% på hotels.com är ju bara sådär
Det brukar vara möjligt att få minst 10% rabatt och det är bara att googla t ex discount code hotels.com. Sedan får du eventuellt byta land på hotels.com hemsida, t ex om koden gäller i USA så måste du boka på amerikanska hemsidan (det finns en flagga längst uppe man byter land med). Om du vill få rewardnätter också kan du köra med det här knepet: http://www.businessclass.se/forum/t...ör-10-rabatt-och-bonusnätter-samtidigt.90800/
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Voyageur

Medlem
Det brukar vara möjligt att få minst 10% rabatt och det är bara att googla t ex discount code hotels.com. Sedan får du eventuellt byta land på hotels.com hemsida, t ex om koden gäller i USA så måste du boka på amerikanska hemsidan (det finns en flagga längst uppe man byter land med). Om du vill få rewardnätter också kan du köra med det här knepet: http://www.businessclass.se/forum/t...ör-10-rabatt-och-bonusnätter-samtidigt.90800/

Tack!
Provat redan nämnda, men det är ett sattyg att få dessa koder att fungera överhuvudtaget med alla kriterier om länder och exkluderade hotell :p känns som mycket möda för extra 2% rabatt!

Hittat ett hotell för tillfället redan då det visade sig bli enklare och billigarr via hemsidan!
 

GOTATH

Medlem
Hotels.com har nu denna rabatt. Ange TRAVEL2018 på hemsidan för 8% rabatt eller HOTEL2018 i appen för 10% rabatt :) upload_2018-1-9_20-5-41.png
 

Jönsson

Medlem
Hotels.com har nu denna rabatt. Ange TRAVEL2018 på hemsidan för 8% rabatt eller HOTEL2018 i appen för 10% rabatt :) Visa bifogad bild 71201
Har aldrig förstått vitsen med Hotels.com och deras rabatter. Tror dom att folk är helt bakom flötet? Ingen av dessa ”rabatter” ger ju rewardnätter. Så antingen förlorar du på att använda rabatten eller så går det jämnt upp jämfört med att inte använda någon rabatt alls och samla rewardnätter istället som ju är värt 10%. Vad är poängen liksom? Meningslöst. Förstår inte att de kan hålla på med sina kampanjer som egentligen ger absolut ingenting.
 

Ano

Medlem
Har aldrig förstått vitsen med Hotels.com och deras rabatter. Tror dom att folk är helt bakom flötet? Ingen av dessa ”rabatter” ger ju rewardnätter. Så antingen förlorar du på att använda rabatten eller så går det jämnt upp jämfört med att inte använda någon rabatt alls och samla rewardnätter istället som ju är värt 10%. Vad är poängen liksom? Meningslöst. Förstår inte att de kan hålla på med sina kampanjer som egentligen ger absolut ingenting.

- Många konsumenter når inte upp till 10 nätter inom tidsramen, vilket leder till att den eventuella reward-natten/rabatten förfaller. De ser helt enkelt inte vitsen med att samla dem.
- För att många vill spara pengarna vid köptillfället, istället för att skjuta det på framtiden.
Tror att väldigt många människor skramlar efter vad de kan komma åt när de väl ska lyckas ta sig iväg på semester, och det är svårt att få pengarna att räcka till. Om man då kan få betala 4500 kr för sitt hotell istället för 5000 kr, är detta såklart lockande när ekonomin kring resan redan är tight.

Så såklart funkar dessa kampanjer på VÄLDIGT många konsumenter, även om jag personligen inte ser något större värde i dem.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Ricci

Medlem
Jag har "snubblat" över en rabattkod gällande hotell och typ av business.
Ni som utnyttjat dessa rabattkoder privat, kollar hotellen Company ID card etc vid check-in?
 

MTheC

Medlem
Jag har "snubblat" över en rabattkod gällande hotell och typ av business.
Ni som utnyttjat dessa rabattkoder privat, kollar hotellen Company ID card etc vid check-in?
Generellt inte, de flesta ställena jag har jobbat på har inte ens haft något company ID att visa upp.

Däremot kan man ju ställa sig själv frågan om man tycker det är ok att använda koden och om man blir påkommen så får man räkna med att betala rack rate (har en bekant som bokade med en corporate rate (som han ej fick nyttja) på ett Radisson hotel i London för en helg och de bad då om visitkort eller att han skulle skicka ett mail från företagsadressen) - han fick då betala rack rate. Risken att bli påkommen är dock sannolikt låg så är nog mer något man själv får avgöra om man tycker är ok.
 
Jag har "snubblat" över en rabattkod gällande hotell och typ av business.
Ni som utnyttjat dessa rabattkoder privat, kollar hotellen Company ID card etc vid check-in?
Det kollas oftast inte är min uppfattning. Dock så råkade jag ut för på Sheraton Macao att de krävde företags-id (vilket jag naturligtvis inte hade med mig) eller annat bevis. Till slut gick de med på att acceptera en kopia på lönebesked om jag mailade från jobbmailen... Annars hade jag fått betala ordinarie pris om jag ville checka in.

Ovärt med eventuellt trubbel för den i sammanhanget ofta lilla vinsten, och pinsamt att bli påkommen, tycker jag!
 
Toppen