Senaste nytt

Qsuite - Qatar Airways nya business class

squeezen

Medlem
Är det någon som vet om Qsuite är på gång på sträckan ARN-DOH och DOH-BKK ?
Ska åka i vår.....vore kul att veta....
Det ser du på Qatars hemsida när du bokar. Vi åker i november med Qsuite på båda dom sträckorna. Sedan kan förstås Qatar byta plan innan dess men det är en annan historia.
Samt att de har väl ett gäng avgångar per dag till BKK så beror ju på vilken avgång.
CPH-DOH har vissa dagar 3 flygningar (sjukt jag vet) men bara en är med Qsuite
 

QR A319

Medlem
Är det någon som vet om Qsuite är på gång på sträckan ARN-DOH och DOH-BKK ?
Ska åka i vår.....vore kul att veta....

Vinterns flygtider och flygplanstyper är fortfarande under planering. Kan bara kolla till slutet av oktober men det absolut säkraste kortet för en Q-Suite är QR830 till Bangkok samt returen QR831 som är en morgonflygning. Den här flighten har lyft från BKK vid 0900 tiden de 2 senaste åren som en 77P vilket är Qatar Airways beteckning för Q-Suite konfigurerad B-777.
Från Arlanda är det nog svårare att sia om dessvärre och kan säkert bli nya typer av kärror där kommande tiden. Från CPH är den dagliga morgonflighten stabilt en 77P och har på känn att den får vara kvar( Hoppas så iallafall....)

Häls QR A319
 

pep

Medlem
I min optik forstaar jeg ikke den hype omkring Q-suites? Hvis man rejser alene er det en forringelse (kan daarligt naa ud til vinduet !) medmindre man vil sidde baglaens. Rejser man 2 sammen har man mere glaede af suiten (og hinanden :) ) i en 1 x 2 x 1 midtersektion...
 

doc

Medlem
I min optik forstaar jeg ikke den hype omkring Q-suites? Hvis man rejser alene er det en forringelse (kan daarligt naa ud til vinduet !) medmindre man vil sidde baglaens. Rejser man 2 sammen har man mere glaede af suiten (og hinanden :) ) i en 1 x 2 x 1 midtersektion...

Jag tycker tveklöst att det är en fantastiskt bra stol. Kanske för att jag inte har något emot att åka baklänges och är van det från British Airways Club World-säten. Så ett baklänges fönstersäte när man åker själv tycker jag är perfekt. Reser man två personer är ju mittsektionen perfekt och även där får man åka baklänges. Det enda negativa är att jag tycker förvaringsutrymmet är lite snålt jämfört med de förra sätet (i 787 och A350).
 
  • Gilla
Reactions: pep

pep

Medlem
Vi er ikke helt enige. Jeg hader at sidde i et indelukke naar man har betalt for space, vision, og visibility. Hvis jeg lukker panelerne i Suites foeler jeg mig fuldstaendigt afsondret og indespaerret. Det kan minde om BZ-class raekke nr. 1 hvor man kun kan se 1-1.5 meter frem for sig...Mens folk paa bageste economy raekke kan se 20+ meter frem....
 

LarsCph

Medlem
I min optik forstaar jeg ikke den hype omkring Q-suites? Hvis man rejser alene er det en forringelse (kan daarligt naa ud til vinduet !) medmindre man vil sidde baglaens. Rejser man 2 sammen har man mere glaede af suiten (og hinanden :) ) i en 1 x 2 x 1 midtersektion...

Jeg syntes jo netop midten er super når man rejser sammen - har kun prøvet den én gang men det var super hyggeligt og meget godt. Vores datter sad så baglæns med udsigt ud af vinduet. Og hun nød i stor stil at kunne lukke sig inde og se film / spille spil. På et natfly alene så syntes jeg også vinduespladserne virker meget tiltrækkende med fuldstændig ro omkring én.
 
  • Gilla
Reactions: pep

QR A319

Medlem
Vi er ikke helt enige. Jeg hader at sidde i et indelukke naar man har betalt for space, vision, og visibility. Hvis jeg lukker panelerne i Suites foeler jeg mig fuldstaendigt afsondret og indespaerret. Det kan minde om BZ-class raekke nr. 1 hvor man kun kan se 1-1.5 meter frem for sig...Mens folk paa bageste economy raekke kan se 20+ meter frem....

Tänk vad vi uppfattar saker och ting olika :) Personligen tycker jag det är väldigt skönt att kunna dra igen dörren till min egen "kista" som motparten kanske väljer att kalla suiten... Nåväl nu har jag skärmat av mig totalt i mitt egna lilla "rum" och åker bara med. Sitta bekvämt eller sova superbekvämt som sidosovare jag är så föredrar jag Q-Suite som är en förnämlig produkt rakt igenom.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Yes. Vissa prisjämförelsesajter visar dessa biljetter om man bara söker på business, vilket då blir lite missvisande, och inte alltid lätt att se, då inte alla jämförelser visar alla leg.

Undrar hur man resonerar med transit via DOH med outbound i ekonomi och loungeaccess, om man kommer från en longhaul flight.
 
Toppen