Senaste nytt

Prisdumpning på British Airways?

trekker

Medlem
Verkar som om BA dumpar priserna lite efter senaste tidens kaos. Fick fram denna utan att egentligen leta, tror man kan bygga ihop mycket kul om man trixar lite. Just nu är ju allt ombokningsbart också. Med rätt status så kan man du enklet äta och dricka för denna pengen i loungerna, en heldag på T3 liksom....

Edit: Strulade till inlägget lite med felaktig skärmdump men hoppas det ser bra ut nu.

upload_2020-3-13_0-8-9.png
 
Last edited:

palmen

Moderator
Hade varit perfekt för resan till Barcelona i höst med BC, tyvärr är priserna inte lika bra från Stockholm via London, men det går säkert att boka som två separata bokningar om man har tillräcklig tid emellan

95£ för LHR-BCN, och man kan lägga till separata biljetter till Heathrow med British Airways för ca 1000-1500 i dagsläget, självklart kommer ju detta med en risk att man kan missa något plan
upload_2020-3-13_9-40-43.png
 

Flying Finn

Medlem
Hade varit perfekt för resan till Barcelona i höst med BC, tyvärr är priserna inte lika bra från Stockholm via London, men det går säkert att boka som två separata bokningar om man har tillräcklig tid emellan

Tillräcklig mellantid på LHR är ju absolut nödvändigt i fallet BCN!

*host* Terminal 3 och fyra lounger för Oneworld Emerald -medlemmar och två lounger med Priority Pass. *host* ;) Själv har jag inte ännu hunnit med alla sex under ett och samma planbyte. Är endast uppe i fem.
 

palmen

Moderator
Tillräcklig mellantid på LHR är ju absolut nödvändigt i fallet BCN!

*host* Terminal 3 och fyra lounger för Oneworld Emerald -medlemmar och två lounger med Priority Pass. *host* ;) Själv har jag inte ännu hunnit med alla sex under ett och samma planbyte. Är endast uppe i fem.
Ja, min plan var 4-6h för bytet, får se vart det slutar men är riktigt sugen på Barcelona via London för bc-träffen
 

Senator

Moderator
När jag åker multi-segment Club Europe är det alltid prissatta som 4 enkla biljetter i samma bokning. Min senaste ARN-LHR-PRG var också prisat så.

Det finns priser som inte är särskilt förmånliga ARN-BCN:

232ab519755e323000301e4acd2a67ef.jpg


Jag tror jag betalade runt 6.000kr senast och då var nästan alla segment i R eller D.
 

palmen

Moderator
När jag åker multi-segment Club Europe är det alltid prissatta som 4 enkla biljetter i samma bokning. Min senaste ARN-LHR-PRG var också prisat så.

Det finns priser som inte är särskilt förmånliga ARN-BCN:

232ab519755e323000301e4acd2a67ef.jpg


Jag tror jag betalade runt 6.000kr senast och då var nästan alla segment i R eller D.
Så om man söker det som multisegment på BA sida så prisar den enkelbiljetter istället för tur och retur?

Det är ju genialiskt i så fall :)
 
Toppen