Senaste nytt

Posta din välkomstgåva!

Mikado

Medlem
Hotell: Epic Sana, Lissabon
Medlemsstatus: Inte medlem
Längd: 2 nätter
Gåva: en flaska portugisiskt mousserande och chokladdoppade jordgubbar. Och uppgradering från lägsta rumskategori till svit.
Bröllopsresa! Mycket nöjd med bemötandet och omhändertagandet.
15B311F1-A9AB-47C3-A442-7AA9C0AC266E.jpeg
 

Fosca

Medlem
Radisson Blu Royal Astorija Hotel i Vilnius.
Weekend bokad med 2-4-1 (åh du saknade). Visste vi skulle checka in ganska sent, så mailade receptionen i förväg och bad om tips på En minnesvärd restaurang och En sevärdhet vi skulle hinna med på stan innan det var läggdags. Fick klockrent tips på både och, samt att vi möttes av detta på rummet när vi kom tillbaka från stan.

WP_20161021_12_30_54_Rich_LI.jpg


Kuriosa: På kvällen bluppade jag rundor lite I hotellets app, varav jag inte hade en aning om vad Turndown service var och ville läsa om vad det innebar. Klickade på det i hotellets app varpå det bara direkt kom upp "Thank you for your order!", inget annat. Tänkte direkt att jag får nog ringa receptionen för att höra vad jag råkat beställa, men innan jag hann fem sekunder senare kommit till telefonen knackade världens mest taggade städpersonal på dörren, hon såg verkligen detta som en "time to shine"-moment. Hon hade med sig extra kuddar, två badrockar, ett litet spa-kit med badsalt och innan vi visste ordet av hade hon tappat upp ett varmt bad åt oss och iordningställt sängarna och rummet för sovdags. Väldigt kul inslag eftersom hon gick in så hårt för uppgiften, men samtidigt märkligt att det ens finns en tjänst om att få sängen obäddad. Och även att just nu i denna sekund, när jag skriver detta inlägg och du läser det, är det tusentals städare världen över som är redo att släppa allt och springa på en beställning som denna :)
 
Last edited:

Berglund

Medlem
Turn down service erbjuds på ganska många Radisson Blu hotell. I de lite dyrare rummen brukar det då ingå som standard. På en del ställen sker det per automatik, på andra måste man säga till att man önskar servicen.
 

Resenären

Medlem
Turn down service erbjuds på ganska många Radisson Blu hotell. I de lite dyrare rummen brukar det då ingå som standard.
Jag bodde en gång på Radison i Östersund och där ingick, enligt ett anslag på väggen i rummet, Turn down service.
Jag sa till i receptionen att jag önskade denna service. "Vad är Turn down service?" undrade de två tjejerna i receptionen. Det får Ni ta reda på, svarade jag och mycket riktigt när vi kom tillbaka på kvällen, var det verkställt.
 

SimonXYZ

Medlem
Kuriosa: På kvällen bluppade jag rundor lite I hotellets app, varav jag inte hade en aning om vad Turndown service var och ville läsa om vad det innebar. Klickade på det i hotellets app varpå det bara direkt kom upp "Thank you for your order!", inget annat. Tänkte direkt att jag får nog ringa receptionen för att höra vad jag råkat beställa, men innan jag hann fem sekunder senare kommit till telefonen knackade världens mest taggade städpersonal på dörren, hon såg verkligen detta som en "time to shine"-moment. Hon hade med sig extra kuddar, två badrockar, ett litet spa-kit med badsalt och innan vi visste ordet av hade hon tappat upp ett varmt bad åt oss och iordningställt sängarna och rummet för sovdags. Väldigt kul inslag eftersom hon gick in så hårt för uppgiften, men samtidigt märkligt att det ens finns en tjänst om att få sängen obäddad. Och även att just nu i denna sekund, när jag skriver detta inlägg och du läser det, är det tusentals städare världen över som är redo att släppa allt och springa på en beställning som denna :)

Jag var obekant med begreppet turn down service när jag bodde med familjen på hotell i Big Sky Montana. En tid tidigare hade vi bott på The Leela Mumbai. Vistelsen på The Leela var helt fantastisk, med en servicenivå som jag aldrig upplevt tidigare, eller efter. Allt var perfekt. Rummet var alltid städat, fruktskål och chokladfat på rummet var alltid påfyllda, allt detta utan att vi någon gång märket av personalen. Detta var för mig turned down service. Tillbaka i Montana och familjen kopplar av i rummet och det knackar på dörren och någon utanför ropar turn down service. Jag säger ok och in väller ett gäng semesterarbetande ski bums med byxorna i knävecken. Detta var allt annat än turned down. Där fick jag lära mig vad turn down service är.
 
Toppen