Du har bara lounge på avgång med sas, inte ankomst (Om du inte är diamant).
Tack snälla
Du har bara lounge på avgång med sas, inte ankomst (Om du inte är diamant).
Man får fler poäng om man uppgraderar en _köpt_ biljett med Eurobonuspoäng. De kunde varit tydligare i sin kommunikation ja.
* If you’re upgraded, you’ll earn Eurobonus points according to the new service class except if you purchased your original ticket with Eurobonus points.
Även detta kommer att ändras snart till att man får poäng enligt ordinarie klass om man gör uppgradering med poäng. Uppgraderar man med cash får man enligt nya klassen.Jag tyckte också detta var otydligt förut, men nu har de förtydligat reglerna till följande:
Är du säker? Alltså att man får poäng för den uppgraderade klassen om man har en revenue biljett och uppgraderar med poäng.Man får fler poäng om man uppgraderar en _köpt_ biljett med Eurobonuspoäng. De kunde varit tydligare i sin kommunikation ja.
Så lät det inte på SAS AW i Stockholm.
Jag tyckte att dom sa att det kommer att ändras i en snar framtid... Det ser ut som att det fortfarande fungerar som vanligt enligt vad det står på sidan.
Angående baggaget har det varit så här länge, tror jag.
Detta stämmer för incheckat bagage. Men på SAS longhaul är det fritt fram att ta med 2 handbagage i SAS Plus och SAS businessclass, oavsett hur man hamnade i den kabinklassen.Att du inte får mer bagage har varit standard för Plusgrade hela tiden.
Frågan är hur dom kommer att hantera redan lagda poängbud då intjäningen väl ändras? Förhoppningsvis så hanteras lagda bud enligt dom då gällande reglerna. Jag har själv några bud lagda under oktober.Exakt så, det kommer ändras i oktober sas det i någon annan tråd.
Får jag fråga varför du hellre har bästa i Go än Plus? På Longhaul borde man väl sitta bättre i Plus?Detta gäller det att ha koll på, bästa rad i go har man ju hellre än plus. Vill endast ha det för att tjäna mer poäng på longhaul.
Ofta är ju buden i pengar ganska orimliga också!