Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Arv

Medlem
Fick precis ett bud accepterat ARN-FCO, från Go till Plus. Dock verkar det som bagage inte läggs till numera.
Nu uppgraderade jag med cash, men hade annars torskat poängen också verkar det som.


Congratulations! We have accepted your upgrade offer below, and you've been upgraded to SAS Plus. You will enjoy more comfort on board as well as access to SAS Lounges on destinations where SAS Lounges are available (lounge access is for the upgraded segment only). You will also enjoy more comfort and service onboard. You'll soon receive a receipt for the cost of your upgrade. If you paid using EuroBonus points, please ignore the cost shown on the receipt. Please note that passengers who purchased with EuroBonus points will not earn EuroBonus points on the upgrade.

Please note that you can only bring the baggage allowance included in your original ticket.
 

imartin

Medlem
Angående baggaget har det varit så här länge, tror jag.

Men det här är dramatiskt:
Please note that passengers who purchased with EuroBonus points will not earn EuroBonus points on the upgrade.

Det har hittills varit det allra bästa med de här uppgraderingarna i mina ögon och ett enkelt sätt att komma upp till Guld med ganska lite insats. Jättesynd om det nu försvinner!

Det enda positiva är att man, enligt texten, fortfarande verkar kunna tjäna poäng för den nya klassen om man betalar cash för upgraderingen.

EB poängen tappar ännu mer i värde nu.
 
Last edited:

Zissou

Medlem
Fick precis ett bud accepterat ARN-FCO, från Go till Plus. Dock verkar det som bagage inte läggs till numera.
Nu uppgraderade jag med cash, men hade annars torskat poängen också verkar det som.


Congratulations! We have accepted your upgrade offer below, and you've been upgraded to SAS Plus. You will enjoy more comfort on board as well as access to SAS Lounges on destinations where SAS Lounges are available (lounge access is for the upgraded segment only). You will also enjoy more comfort and service onboard. You'll soon receive a receipt for the cost of your upgrade. If you paid using EuroBonus points, please ignore the cost shown on the receipt. Please note that passengers who purchased with EuroBonus points will not earn EuroBonus points on the upgrade.

Please note that you can only bring the baggage allowance included in your original ticket.

Att du inte får mer bagage har varit standard för Plusgrade hela tiden. Sen formuleringen om poäng är att om du köpt en bonusresa och sen uppgraderat den med poäng/cash tjänar du inte extra poäng, så som du gör när du uppgraderar en biljett som du köpt med pengar.
 

imartin

Medlem
Att du inte får mer bagage har varit standard för Plusgrade hela tiden. Sen formuleringen om poäng är att om du köpt en bonusresa och sen uppgraderat den med poäng/cash tjänar du inte extra poäng, så som du gör när du uppgraderar en biljett som du köpt med pengar.

Ok du förstår texten så. Hmmm. Skulle det inte vara mer logiskt att beskrivningen "Please note that passengers who purchased with EuroBonus points will not earn EuroBonus points on the upgrade." syftar på hur man har betalat för uppgraderingen, inte för själva resan?
Men jag hoppas du har rätt. Och SAS är ju inte känd för tydliga texter.
 
  • Gilla
Reactions: Arv

Arv

Medlem
Ok du förstår texten så. Hmmm. Skulle det inte vara mer logiskt att beskrivningen "Please note that passengers who purchased with EuroBonus points will not earn EuroBonus points on the upgrade." syftar på hur man har betalat för uppgraderingen, inte för själva resan?
Men jag hoppas du har rätt. Och SAS är ju inte känd för tydliga texter.

Jag tolkade det som du.

Sen formuleringen om poäng är att om du köpt en bonusresa och sen uppgraderat den med poäng/cash tjänar du inte extra poäng, så som du gör när du uppgraderar en biljett som du köpt med pengar.

Ja, that makes sense. Hoppas du har rätt.
 

RobinR

Medlem
En snabb fråga :) Jag flyger ARN - CPH - KRK bokad economy. Jag har budad på uppgradering på båda flygen. Om jeg tex bara blir uppgraderad till CPH får jag använda loungen i CPH? Eller måste det va på avgången från CPH?
 
Toppen